Teoria zakupów

Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

  • Rok wydania: 2011
  • Format: 14.5x22.5cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
37,80 PLN
Nasza cena
32,34 PLN



Przed przeczytaniem tej książki sądziłem, że teoria zakupów nie jest możliwa. Zmieniłem zdanie. Daniel Miller przekonuje, że zakupy to praktyka rytualna zorientowana na innych. W ten sposób przywraca serce ujęciom konsumpcji, które zbyt często zakładają, że zakupy to czynność aspołeczna a nawet antyspołeczna. Nadzwyczajne.
Nigel Thrift, University of Bristol

Ta książka proponuje bardzo oryginalne spojrzenie na jedną z najbardziej podstawowych codziennych czynności na zakupy. Zwykle przyjmujemy, że w zakupach chodzi przede wszystkim o jednostki i materializm. Miller odrzuca to założenie i podąża zaskakującą drogą analizy zakupów na zasadzie analogii z antropologicznymi badaniami rytuału ofiarnego. Twierdzi, że akt nabywania dóbr niemal zawsze powiązany jest z innymi relacjami społecznymi, zwłaszcza tymi, których podstawą jest miłość i troska.

Szczegóły

Tytuł: Teoria zakupów
Autor: Miller Daniel
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Seria: Cultura
ISBN: 9788323331889
Język oryginału: angielski
Tłumacz: Król Marek
Języki: polski
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 162
Format: 14.5x22.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.26 kg

Recenzje