Niniejsza publikacja jest trzecia już książką przygotowaną jako rezultat `Ogólnopolskiego seminarium metodologii pedagogiki`, które zbiera się co dwa lata podejmując ważne zagadnienia metodologiczne dyscypliny.
Specyfikę obecnej książki wyznacza chęć zmierzenia się z pytaniem o istotę wiedzy pedagogicznej oraz problemy związane z jej kształtowaniem w ramach istniejących orientacji metodologicznych, jak i w kontekście dostrzeganych uwarunkowań społeczno-kulturowych odzwierciedlających się w praktyce badawczej pedagogów.
Problematyka kształtowania i przekazu wiedzy w warunkach współczesnej praktyki akademickiej - stanowiąca wiodący temat seminarium - została oczywiście podjęta na wiele sposobów. Nie może to dziwić szczególnie w sytuacji dopuszczania do głosu różnorodnych stanowisk teoretycznych i metodologicznych, a taka właśnie idea łączy wszystkie dotychczasowe seminaria. Pomimo to wyraźnie zaznaczają się trzy grupy zagadnień wokół których koncentrowała się debata i które w związku z tym postanowiono uwzględnić w porządkowaniu jej przebiegu, a w konsekwencji także w strukturze tematycznej zaproponowanej w publikacji.
W jej części pierwszej, zatytułowanej `O wiedzy pedagogicznej`, zamieszczone zostały wypowiedzi traktujące o zagadnieniach tworzenia przekazywania i wykorzystania wiedzy w sposób najogólniejszy - odnoszące się do koncepcji wiedzy pedagogicznej właściwej całości dyscypliny, ukazujące właściwości tej wiedzy, jej uwarunkowania oraz dokonujące się w tej dziedzinie przeobrażenia...
Specyfikę obecnej książki wyznacza chęć zmierzenia się z pytaniem o istotę wiedzy pedagogicznej oraz problemy związane z jej kształtowaniem w ramach istniejących orientacji metodologicznych, jak i w kontekście dostrzeganych uwarunkowań społeczno-kulturowych odzwierciedlających się w praktyce badawczej pedagogów.
Problematyka kształtowania i przekazu wiedzy w warunkach współczesnej praktyki akademickiej - stanowiąca wiodący temat seminarium - została oczywiście podjęta na wiele sposobów. Nie może to dziwić szczególnie w sytuacji dopuszczania do głosu różnorodnych stanowisk teoretycznych i metodologicznych, a taka właśnie idea łączy wszystkie dotychczasowe seminaria. Pomimo to wyraźnie zaznaczają się trzy grupy zagadnień wokół których koncentrowała się debata i które w związku z tym postanowiono uwzględnić w porządkowaniu jej przebiegu, a w konsekwencji także w strukturze tematycznej zaproponowanej w publikacji.
W jej części pierwszej, zatytułowanej `O wiedzy pedagogicznej`, zamieszczone zostały wypowiedzi traktujące o zagadnieniach tworzenia przekazywania i wykorzystania wiedzy w sposób najogólniejszy - odnoszące się do koncepcji wiedzy pedagogicznej właściwej całości dyscypliny, ukazujące właściwości tej wiedzy, jej uwarunkowania oraz dokonujące się w tej dziedzinie przeobrażenia...
Szczegóły
Tytuł: Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogicePodtytuł: Oblicza akademickiej praktyki
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788375878486
Języki: polski
Rok wydania: 2010
Ilość stron: 272
Format: 16.0x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.41 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Konsilencja Jedność wiedzy
Zysk i S-ka
Dawne tańce i melodie na fortepian 2
Polskie Wydawnictwo Muzyczne
Garnek rzymski.
80 zdrowych i pysznych przepisów
80 zdrowych i pysznych przepisów
Studio Emka
Łączność i polityka
Norbertinum
Bon czy ton Savoir-vivre dla dzieci
(Audiobook)
Audio Liber
Kuchnia którą polubisz
zdrowa, smaczna i oszczędna
zdrowa, smaczna i oszczędna
Źródła Życia
Sposób na nadwagę
Źródła Życia
Zabawy z bajkami część 1
3-5 lat
3-5 lat
Literka
Baśniobór 3 Plaga cieni
W.A.B.