Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice
Oblicza akademickiej praktyki

Impuls

  • Rok wydania: 2010
  • Format: 16.0x23.5cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
50,40 PLN
Nasza cena
29,90 PLN



Niniejsza publikacja jest trzecia już książką przygotowaną jako rezultat `Ogólnopolskiego seminarium metodologii pedagogiki`, które zbiera się co dwa lata podejmując ważne zagadnienia metodologiczne dyscypliny.

Specyfikę obecnej książki wyznacza chęć zmierzenia się z pytaniem o istotę wiedzy pedagogicznej oraz problemy związane z jej kształtowaniem w ramach istniejących orientacji metodologicznych, jak i w kontekście dostrzeganych uwarunkowań społeczno-kulturowych odzwierciedlających się w praktyce badawczej pedagogów.

Problematyka kształtowania i przekazu wiedzy w warunkach współczesnej praktyki akademickiej - stanowiąca wiodący temat seminarium - została oczywiście podjęta na wiele sposobów. Nie może to dziwić szczególnie w sytuacji dopuszczania do głosu różnorodnych stanowisk teoretycznych i metodologicznych, a taka właśnie idea łączy wszystkie dotychczasowe seminaria. Pomimo to wyraźnie zaznaczają się trzy grupy zagadnień wokół których koncentrowała się debata i które w związku z tym postanowiono uwzględnić w porządkowaniu jej przebiegu, a w konsekwencji także w strukturze tematycznej zaproponowanej w publikacji.

W jej części pierwszej, zatytułowanej `O wiedzy pedagogicznej`, zamieszczone zostały wypowiedzi traktujące o zagadnieniach tworzenia przekazywania i wykorzystania wiedzy w sposób najogólniejszy - odnoszące się do koncepcji wiedzy pedagogicznej właściwej całości dyscypliny, ukazujące właściwości tej wiedzy, jej uwarunkowania oraz dokonujące się w tej dziedzinie przeobrażenia...


Szczegóły

Tytuł: Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice
Podtytuł: Oblicza akademickiej praktyki
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788375878486
Języki: polski
Rok wydania: 2010
Ilość stron: 272
Format: 16.0x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.41 kg

Recenzje