Niniejsza książka jest w pierwszym rzędzie pracą o mądrości Sokratesa, a niewątpliwie także o ?mądrości wychowawczej?, a dopiero później jego ?pedagogice?, w której się ona objawiała, a którą utrwalili dla potomnych jego uczniowie.
Niniejsza książka stawia sobie następujące cele:
? zapoznanie z sokratejską nauką prowadzenia człowieka drogą mądrości i prawdy ku dobru czyniącemu życie ludzkie wartościowym;
? zapoznanie z zasadami sokratejskiej elenktyki i majeutyki oraz problematyką pytań, poleceń nauczyciela, a także dialogu ? modelu układu czynności pedagogicznych;
? poznanie zróżnicowanych warunków i form organizacyjnych sokratejskiego nauczania.
Niniejsza książka jest pierwszym, szerszym opracowaniem pedagogiki sokratejskiej i nie daje całościowego i systematycznego wykładu problemów oraz ich rozwiązań. Prezentuje raczej ciągle jeszcze wybrane problemy filozoficzno-pedagogiczne i metodologiczne, częściowo publikowane, poprawione i uzupełnione, powstające w różnym czasie i odpowiadające na zapotrzebowania różnych spotkań konferencyjnych, wykładów i seminariów prowadzonych ze studentami kilku uczelni na przestrzeni wielu lat. Równolegle z dociekaniami teoretycznymi prowadzone były badania wdrożeniowe, których wyniki będą publikowane w kolejnych tomach coraz wnikliwiej analizujących problemy pedagogiki sokratejskiej. Zdaję sobie sprawę, że ciągle jeszcze jestem u początków poznawania wielkiej i głębokiej myśli sokratejsko-platońskiej oraz u początków budowania pedagogiki, która ? jeżeli dobrze ją rozumiem ? może wnieść wiele wartości do myślenia i działania pedagogów oraz do teorii współczesnej pedagogiki, otwierając je w większym zakresie na humanizm. Sokrates zawsze otwierał myśl i nigdy nie chciał jej ostatecznie domknąć po to, by niepokoiła, zdumiewała, zmuszała do krytycznego namysłu. Może ta książka też będzie dla wielu osób takim otwarciem się na początki pedagogiki i problemy, które starałam się przybliżyć, szczególnie myślę tu o studentach pedagogiki i nauczycielach.
Szczegóły
Tytuł: Pedagogika sokratejskaAutor: Bogusława Jodłowska
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788375877069
Języki: polski
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 294
Format: 16.0x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.45 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Gotowość szkolna dzieci sześcioletnich
ŻAK Wydawnictwo Akademickie
Psychologia Kluczowe koncepcje Tom 2
Wydawnictwo Naukowe PWN
Psychologia Kluczowe koncepcje Tom 3 Struktura i funkcje świadomości
Wydawnictwo Naukowe PWN
Psychologia Kluczowe koncepcje Tom 4
Psychologia osobowości
Psychologia osobowości
Wydawnictwo Naukowe PWN
Pedagogika Tom 1 Podręcznik akademicki
Wydawnictwo Naukowe PWN
Psychologia Kluczowe koncepcje Tom 1
Wydawnictwo Naukowe PWN
Wprowadzenie do logopedii
Impuls
Zaburzenia osobowości
Problemy diagnozy klinicznej
Problemy diagnozy klinicznej
Wydawnictwo Naukowe UAM
Zarządzanie zasobami ludzkimi
Wolters Kluwer