Wybrane zagadnienia dydaktyki matematyki

Nowik

  • Rok wydania: 2012
  • Format: 17.0x24.0cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
46,00 PLN
Nasza cena
20,50 PLN



Książka adresowana jest do szerokiego kręgu odbiorców. Mogą z niej korzystać nauczyciele matematyki i studenci kierunków nauczycielskich, a także licealiści i osoby podejmujące studia. Jest ona rezultatem wielu własnych przemyśleń i doświadczeń dydaktycznych Autorów. W książce omawia się głównie te zagadnienia, które są pomijane lub wzmiankowane w zwartych pracach o charakterze dydaktycznym.

Główny nacisk położony został na poprawne kształtowanie pojęć matematycznych oraz na prezentację mało spopularyzowanych metod nauczania niektórych zagadnień. Autorzy dołożyli starań, aby nauczanie matematyki uczynić atrakcyjnym, nie rezygnując z rzetelności i poprawności prezentacji materiału rzeczowego. Dla ułatwienia zrozumienia wielu pojęć i problemów podano liczne przykłady i komentarze.

W części Algebra i analiza matematyczna omawia się różne sposoby nauczania o rodzajach liczb i różne ujęcia nauki o wielomianach, wyjaśnia się pojęcie działania odwrotnego, podaje się przykłady zastosowań ciągów arytmetycznych i geometrycznych wyższych stopni. Analizuje się także pojęcie środka ciężkości oraz prezentuje się różne metody rozwiązywania równań rekurencyjnych, poparte licznymi przykładami.

W części Geometria podaje się m.in. sposób zastosowania wzoru Simpsona i jego uogólnienia do obliczania objętości brył i pól figur płaskich, sposób zastosowania metody figur równoważnych do rozwiązywania zadań arytmetycznych i algebraicznych oraz sposoby wykorzystania wektorów do rozwiązywania zadań dotyczących roztworów, mieszanin i stopów.

Część Logika poświęcona jest różnym rodzajom definicji i błędom w definiowaniu pojęć, obejmuje kwestie związane z dystrybutywnym i mereologicznym rozumieniem zbioru, wyjaśnia różnice pomiędzy pojęciami syntaktycznymi i semantycznymi (m.in. różnice między teoriami i modelami teorii), omawia trudności związane z rozumieniem dowodu nie wprost, podaje pewne propozycje dotyczące nauczania o indukcji zupełnej.

Autorzy wyrażają przekonanie, że książka wzbogaci wiedzę merytoryczną Czytelnika oraz rozszerzy zakres Jego narzędzi badawczych stosowanych przy rozwiązywaniu zadań matematycznych.

Szczegóły

Tytuł: Wybrane zagadnienia dydaktyki matematyki
Autor: Bryll Grzegorz, Sochacki Robert
Wydawnictwo: Nowik
ISBN: 9788362687213
Liczba tomów: 1
Numer tomu: 1
Języki: polski
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 406
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.66 kg

Recenzje