Błogosławiony Jan Paweł II posiadał dar objaśniania i komentowania Pisma Świętego. Podstawowym źródłem inspiracji, każdego z papieskich dokumentów była Biblia zawsze odczytywane w duchu Tradycji Kościoła, często w kontekście liturgii. Ojciec Święty był człowiekiem żarliwej modlitwy, jego życie zawsze cechowało głębokie zawierzenie Bogu wynikało to z ciągłego obcowania z Pismem Świętym i doświadczania jego mocy. Duchowy komentarz do Nowego Testamentu obejmuje księgę Dziejów apostolskich, Listy apostolskie i Apokalipsę świętego Jana i większości opiera się na papieskich audiencjach generalnych. Szczególnie katechezy papieskie wygłaszane podczas audiencji generalnych wprowadzały słuchaczy w samo serce przesłania biblijnego. Błogosławiony Jan Paweł II objaśniając teksty konkretnych ksiąg Nowego Testamentu wielokrotnie nawiązuje do analogicznych treści i pojęci zawartych w innych fragmentach Biblii.
Nie jest to naukowy komentarz egzegetyczny, mimo że w wielu miejscach Papież nawiązuje do bogatego dziedzictwa nauk biblijnych. Jest to przede wszystkim komentarz duszpasterski, który ma pomóc wiernym w rozumieniu i przeżywaniu Słowa Bożego.
,,Jeśli chodzi o pozostałe Księgi Nowego Testamentu [poza Ewangeliami], to konstytucja Dei Verbum wypowiada się na ich temat w taki sposób: <> (II Sobór Wat., Konst. dogm. o Objawieniu Bożym Dei Verbum, 20.) Wypowiedź zwięzła i syntetycznie prezentująca zawartość owych Ksiąg, niezależnie od problemów chronologii, które mniej nas interesują Ważniejsza dla nas jest obecność Pana Jezusa i Jego Ducha w autorach Nowego Testamentu, przez których Bóg wprowadza nas w nową, objawioną rzeczywistość. <> (por. J 16,13) (II Sobór Wat., Konst. dogm. o Objawieniu Bożym Dei Verbum, 20.). Właśnie na tę drogę ku pełni prawdy Bożej Objawienia wprowadzają nas Księgi Nowego Testamentu. Stąd, jako wniosek, wynika pełniejsze określenie wiary. Wierzyć po chrześcijańsku to znaczy przyjmować samoobjawienie się Boga w Jezusie Chrystusie: to, które stanowi zasadniczą treść Nowego Testamentu.
Audiencja generalna 22 maja 1985 r.
Nie jest to naukowy komentarz egzegetyczny, mimo że w wielu miejscach Papież nawiązuje do bogatego dziedzictwa nauk biblijnych. Jest to przede wszystkim komentarz duszpasterski, który ma pomóc wiernym w rozumieniu i przeżywaniu Słowa Bożego.
,,Jeśli chodzi o pozostałe Księgi Nowego Testamentu [poza Ewangeliami], to konstytucja Dei Verbum wypowiada się na ich temat w taki sposób: <> (II Sobór Wat., Konst. dogm. o Objawieniu Bożym Dei Verbum, 20.) Wypowiedź zwięzła i syntetycznie prezentująca zawartość owych Ksiąg, niezależnie od problemów chronologii, które mniej nas interesują Ważniejsza dla nas jest obecność Pana Jezusa i Jego Ducha w autorach Nowego Testamentu, przez których Bóg wprowadza nas w nową, objawioną rzeczywistość. <> (por. J 16,13) (II Sobór Wat., Konst. dogm. o Objawieniu Bożym Dei Verbum, 20.). Właśnie na tę drogę ku pełni prawdy Bożej Objawienia wprowadzają nas Księgi Nowego Testamentu. Stąd, jako wniosek, wynika pełniejsze określenie wiary. Wierzyć po chrześcijańsku to znaczy przyjmować samoobjawienie się Boga w Jezusie Chrystusie: to, które stanowi zasadniczą treść Nowego Testamentu.
Audiencja generalna 22 maja 1985 r.
Szczegóły
Tytuł: Komentarz do ksiąg Nowego TestamentuAutor: Jan Paweł II
Wydawnictwo: Wydawnictwo M
ISBN: 9788375953985
Języki: polski
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 800
Format: 17.0x24.5cm
Oprawa: Twarda
Waga: 1.41 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
1Q84 Tom 3
Muza
Zwischendurch mal... Landeskunde A2-B1
Hueber Verlag
Mistrz Twardowski
Volumina.pl
Wojciech Wiszniewski
Wydawnictwo Naukowe UAM
Maxi zestaw z naklejkami Crayola
Crayola
Archaeologia historica polona Tom 16. Wybrane problemy wieków średnich.
Wydawnictwo Naukowe UMK Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Przedawnienia roszczeń z tytułu odpowiedzialności deliktowej za szkody przyszłe na osobie
Ars Boni et Aequi Przedsiębiorstwo Wydawnicze Michał Rozwadowski
Pamiątka Pierwszej Komunii Świętej
Olesiejuk
Ocalona z piekła. Wyznania byłej modelki
Edycja Świętego Pawła