Konsumpcja jest istotnym elementem składowym rzeczywistości społeczno-gospodarczej, uwarunkowanej splotem czynników, do których można zaliczyć m.in. globalizację podziału pracy i wiedzy, narastanie ryzyka gospodarczego i finansowego, zmiany demograficzne, a także wyłanianie się nowego porządku ekonomicznego i politycznego. Konsumpcja stała się jedną z ważniejszych kategorii nie tylko w ekonomii, ale także w innych dyscyplinach społecznych, szczególnie w socjologii, psychologii czy antropologii. Interdyscyplinarne ujęcie konsumpcji pozwala na zrozumienie preferencji i zachowań gospodarstw domowych podejmujących decyzje konsumpcyjne. Autor, widząc ogromną rolę konsumpcji we współczesnej gospodarce, omawia m.in. potrzeby konsumenta i sposoby ich zaspokajania, cechy gospodarstwa domowego, uwarunkowania konsumpcji, nowe trendy w zachowaniach współczesnych konsumentów, teorie konsumpcji oraz mierniki pomiaru konsumpcji.
Książka jest adresowana przede wszystkim do studentów kierunków ekonomicznych i socjologicznych, ale może być ona również przydatna studentom psychologii, dziennikarstwa, politologii, kulturoznawstwa, a także prawa i administracji. Zainteresuje ona słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu zachowań indywidualnych podmiotów na rynku oraz menedżerów.
Książka jest adresowana przede wszystkim do studentów kierunków ekonomicznych i socjologicznych, ale może być ona również przydatna studentom psychologii, dziennikarstwa, politologii, kulturoznawstwa, a także prawa i administracji. Zainteresuje ona słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu zachowań indywidualnych podmiotów na rynku oraz menedżerów.
Szczegóły
Tytuł: Konsumpcja Determinanty, teorie i modeleAutor: Zalega Tomasz
Wydawnictwo: PWE
ISBN: 9788320820225
Języki: polski
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 296
Format: 16.2x23.7cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.47 kg