Wśród dzisiejszych anglojęzycznych krytyków kultury nie sposób znaleźć kogoś ważniejszego niż Eagleton.
The Guardian
To wyjątkowa okazja, by rozkoszować się sztuką krytyki kultury społeczeństwa w najczystszej postaci! [...] Koniec teorii wskazuje nie tylko na to, co nastąpi po zmierzchu ponowoczesnych studiów kulturowych. To też wspaniały przykład teorii, która będzie żyła jeszcze długo po śmierci teorii. Slavoj Žižek
Ogłosiliśmy już śmierć Boga, człowieka, podmiotu i autora czy nadszedł też czas na ogłoszenie śmierci teorii Czy po postmodernizmie, postkolonializmie, poststrukturalizmie żyjemy w epoce post-teoretycznej Terry Eagleton odpowiada: Nie możemy być nigdy po teorii, ponieważ nie istnieje refleksyjne ludzkie życie bez niej.
Koniec teorii to polemika ze współczesną fantazją o niezależnym, kierowanym wolą mocy podmiocie. Jest to też próba opisu świata globalnego kapitalizmu i wojny z terrorem, w którym postęp ciągle oznacza przede wszystkim postęp technik panowania i wyzysku. Eagleton przystępuje do tego poważnego zadania z lekkością felietonisty, swadą gawędziarza i pasją zaangażowanego intelektualisty.
Brytyjski profesor rozprawia się z ograniczeniami współczesnej myśli, krążącej ciągle jałowo wokół problemów klasy, rasy i genderu. Sięga po Arystotelesa i Marksa, Freuda i św. Augustyna. Upomina się o wspólnotowy wymiar ludzkiej egzystencji. I o miłość. Miłość stawia ponad autonomię, Jezusa ponad Fausta, dobre życie we wspólnocie ponad wolę mocy. Łącząc Marksa z Grekami, socjalizm z chrześcijaństwem Eagleton stawia nas wszystkim przed fascynującym wyzwaniem. Nie tylko intelektualnym.
The Guardian
To wyjątkowa okazja, by rozkoszować się sztuką krytyki kultury społeczeństwa w najczystszej postaci! [...] Koniec teorii wskazuje nie tylko na to, co nastąpi po zmierzchu ponowoczesnych studiów kulturowych. To też wspaniały przykład teorii, która będzie żyła jeszcze długo po śmierci teorii. Slavoj Žižek
Ogłosiliśmy już śmierć Boga, człowieka, podmiotu i autora czy nadszedł też czas na ogłoszenie śmierci teorii Czy po postmodernizmie, postkolonializmie, poststrukturalizmie żyjemy w epoce post-teoretycznej Terry Eagleton odpowiada: Nie możemy być nigdy po teorii, ponieważ nie istnieje refleksyjne ludzkie życie bez niej.
Koniec teorii to polemika ze współczesną fantazją o niezależnym, kierowanym wolą mocy podmiocie. Jest to też próba opisu świata globalnego kapitalizmu i wojny z terrorem, w którym postęp ciągle oznacza przede wszystkim postęp technik panowania i wyzysku. Eagleton przystępuje do tego poważnego zadania z lekkością felietonisty, swadą gawędziarza i pasją zaangażowanego intelektualisty.
Brytyjski profesor rozprawia się z ograniczeniami współczesnej myśli, krążącej ciągle jałowo wokół problemów klasy, rasy i genderu. Sięga po Arystotelesa i Marksa, Freuda i św. Augustyna. Upomina się o wspólnotowy wymiar ludzkiej egzystencji. I o miłość. Miłość stawia ponad autonomię, Jezusa ponad Fausta, dobre życie we wspólnocie ponad wolę mocy. Łącząc Marksa z Grekami, socjalizm z chrześcijaństwem Eagleton stawia nas wszystkim przed fascynującym wyzwaniem. Nie tylko intelektualnym.
Szczegóły
Tytuł: Koniec teoriiAutor: Terry Eagleton
Wydawnictwo: Krytyki Politycznej
ISBN: 9788362467464
Tłumacz: Kuźniarz Bartosz
Języki: polski
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 240
Format: 14.5x20.5cm
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Waga: 0.302 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Uwikłani w płeć
Krytyki Politycznej
Dialektyka oświecenia
Fragmenty filozoficzne
Fragmenty filozoficzne
Krytyki Politycznej
Walczące słowa
Mowa nienawiści i polityka performatywu
Mowa nienawiści i polityka performatywu
Krytyki Politycznej
Igraszki literackie polonistów
Antologia
Antologia
Universitas
Teksty drugie 3/2014
Nośnik jest przekazem
Nośnik jest przekazem
Instytut Badań Literackich PAN
Zdrada klerków
Krytyki Politycznej
Na rozdrożu
Żydowskość i krytyka syjonizmu
Żydowskość i krytyka syjonizmu
Krytyki Politycznej
Prawa Innych
Przybysze, rezydenci i obywatele
Przybysze, rezydenci i obywatele
Krytyki Politycznej