Przewodnią zasadą towarzyszącą tej pracy jest podejmowanie konkretnych działań na rzecz troski nauczyciela o optymalny rozwój intelektualny, emocjonalny, społeczny oraz prawidłowy rozwój mowy każdego dziecka, a także ma on na względzie dobro wszystkich członków zespołu klasowego.
Celem programu jest podejmowanie konkretnych działań. Wszystkie ćwiczenia są dostosowane do indywidualnych możliwości psychofizycznych uczniów w normie intelektualnej, a także mogą być wykorzystane do pracy z dziećmi upośledzonymi w stopniu lekkim.
Oddziaływania psychoedukacyjne tego programu odnoszą się do czterech obszarów funkcjonowania psychospołecznego dzieci: postrzeganie siebie i rozumienie uczuć, współdziałanie i uczestnictwo w grupie, sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach, swobodne porozumiewanie się z otoczeniem. Każdy obszar zawiera scenariusze, które są podzielone na spotkania. Cały program obejmuje 35 spotkania, które powinny być realizowane co tydzień, przez cały rok szkolny. Poszczególne spotkania i scenariusze ściśle wiążą się ze sobą, a ich układ nie jest przypadkowy. Ćwiczenia skłaniają do aktywności wszystkich uczniów, ułatwiają wzajemne poznanie, podnoszą poziom integracji grupy, uczą skutecznego rozwiązywania konfliktów i problemów, podejmowania decyzji i odpowiedzialności.
Szczegóły
Tytuł: Program psychoedukacyjny dla dzieci 7-10-letnichPodtytuł: doskonalący sprawność językową
Autor: Iwanowska Alicja, Januszek Cecylia, Kwiatkowska-Łozińska Mariola
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788375873023
Języki: polski
Rok wydania: 2009
Ilość stron: 84
Format: 16.0x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.14 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Mozaika w drewnianym pudełku
Epideixis
PUS Skoncentruj się 2
Epideixis
Akademia CzuCzu Zabawy edukacyjne (9065)
dla dzieci 4-5 lat
dla dzieci 4-5 lat
Bright Junior Media