Projektowanie systemów informatycznych to zadanie bardzo skomplikowane. Ogromna liczba zależności, zasad i wyjątków od nich sprawia, że nie jest możliwe podejście do tego zadania ot tak, z marszu. Zbieranie i analiza wymagań, przygotowanie diagramów klas, aktywności, stanów czy interakcji to tylko część etapów, z którymi musi poradzić sobie projektant. Jeżeli nałożyć na to wszystko wzorce projektowe, stajemy przed prawie nierozwiązywalnym zadaniem. Na szczęście prawie!
Dzięki tej książce dowiesz się, jak sprostać temu karkołomnemu zadaniu! W trakcie lektury poznasz język UML, który wprowadził porządek w tym skomplikowanym procesie, oraz podstawowe koncepcje inżynierii oprogramowania. Nauczysz się zarządzać procesem tworzenia oprogramowania, zbierać oraz analizować wymagania, identyfikować podsystemy, specyfikować interfejsy oraz testować. Znajdziesz tu wszystko na temat zarządzania zmianami. W trakcie lektury sprawdzisz, jak wygląda cykl życia oprogramowania oraz jak zarządzać konfiguracją. Dodatkowo poznasz metodologię działań, które doprowadzą Cię do wyznaczonego celu. Książka ta stanowi obowiązkową pozycję dla każdego projektanta oraz analityka. Jednak programiści również znajdą tu wiele cennych wskazówek!
Niepowodzenia w inżynierii oprogramowania
Podstawowe koncepcje inżynierii oprogramowania
Modelowanie przy użyciu języka UML
Organizacja projektu
Narzędzie do komunikacji grupowej
Proces zbierania wymagań
Identyfikacja aktorów, scenariuszy oraz przypadków użycia
Określanie obiektów modelu analitycznego
Analiza wymagań
Dekompozycja systemu na podsystemy
Identyfikacja celów projektowych
Projektowanie obiektów
Wzorce projektowe
Specyfikowanie interfejsów
Odwzorowywanie modelu na kod
Testowanie
Zarządzanie zmianami i konfiguracją
Cykl życia oprogramowania
Metodologie
Dzięki tej książce dowiesz się, jak sprostać temu karkołomnemu zadaniu! W trakcie lektury poznasz język UML, który wprowadził porządek w tym skomplikowanym procesie, oraz podstawowe koncepcje inżynierii oprogramowania. Nauczysz się zarządzać procesem tworzenia oprogramowania, zbierać oraz analizować wymagania, identyfikować podsystemy, specyfikować interfejsy oraz testować. Znajdziesz tu wszystko na temat zarządzania zmianami. W trakcie lektury sprawdzisz, jak wygląda cykl życia oprogramowania oraz jak zarządzać konfiguracją. Dodatkowo poznasz metodologię działań, które doprowadzą Cię do wyznaczonego celu. Książka ta stanowi obowiązkową pozycję dla każdego projektanta oraz analityka. Jednak programiści również znajdą tu wiele cennych wskazówek!
Niepowodzenia w inżynierii oprogramowania
Podstawowe koncepcje inżynierii oprogramowania
Modelowanie przy użyciu języka UML
Organizacja projektu
Narzędzie do komunikacji grupowej
Proces zbierania wymagań
Identyfikacja aktorów, scenariuszy oraz przypadków użycia
Określanie obiektów modelu analitycznego
Analiza wymagań
Dekompozycja systemu na podsystemy
Identyfikacja celów projektowych
Projektowanie obiektów
Wzorce projektowe
Specyfikowanie interfejsów
Odwzorowywanie modelu na kod
Testowanie
Zarządzanie zmianami i konfiguracją
Cykl życia oprogramowania
Metodologie
Szczegóły
Tytuł: Inżynieria oprogramowania w ujęciu obiektowym UML, wzorce projektowe i JavaAutor: Bruegge Bernd, Dutoit Allen H.
Wydawnictwo: Helion
ISBN: 9788324628728
Tytuł oryginału: Object-Oriented Software Engineering Using UML, Patterns, and Java
Język oryginału: angielski
Tłumacz: Grażyński Andrzej
Języki: polski
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 872
Format: 17.2x24.5cm
Oprawa: Twarda
Waga: 1.35 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Wsparcie społeczne stres i zdrowie
Wydawnictwo Naukowe PWN
Dramaty część 2
Literackie
Głupek i ja Mateuszek
Nasza Księgarnia
Nazista i fryzjer
Literackie
Władczyni Imperium Tom 3
Rebis
Projektowanie fundamentów bezpośrednich według Eurokodu 7
Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne