Wyszukiwarki internetowe a społeczeństwo

Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Rok wydania: 2012
  • Format: 14.5x21.0cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
54,00 PLN
Nasza cena
52,78 PLN
Oszczędzasz 3%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł



Wyszukiwanie informacji jest, zaraz po e-mailu, najpopularniejszym działaniem w Internecie. Co więcej, coraz bardziej jesteśmy przekonani, że jeśli czegoś wyszukiwarka nie znajdzie, to dana rzecz nie istnieje. Napisano wiele o tym, jak korzystać i ulepszać wyszukiwarki, jednak do tej pory mało powiedziano o społecznych i kulturalnych skutkach wyszukiwarek. Autor pyta nie tylko o to, jak działają, ale przede wszystkim bada techniki wykorzystywane do manipulacji nimi ? od uzyskania lepszych rankingów do cenzury. Doskonała lektura dla każdego, kto chce się dowiedzieć, jak wyszukiwarki kształtują naszą tożsamość , w jakim stopniu polityka wpływa na sposób ich wykorzystywania, nadużywania i regulowania oraz co to oznacza dla prywatności i demokracji? ...rozszyfrowanie czarnej skrzynki wyszukiwarki powinno interesować nie tylko technologów i marketerów, ale każdego, kto chce rozumieć, jak pojmujemy ten od niedawna połączony w sieć świat. Wyszukiwarki zaczęły odgrywać główną rolę w ujarzmianiu i kontrolowaniu stale powiększającego się morza informacji, które są nam dostępne a jednak ufamy im chętniej niż powinniśmy. Bezpłatnie oddzielają, jak się wydaje, ziarna od plew i odpowiadają na nasze najbardziej wnikliwe, jak i najbardziej trywialne, pytania. Stały się obiektem wiary. Wiele wymagamy od wyszukiwarek, czego one żądają w zamian? Urządzenia te są jednocześnie najbardziej i najmniej widoczną częścią cyfrowej rewolucji sieci. Nowoczesna wyszukiwarka przejęła rolę, którą starożytni przedstawiciele wielu kultur przypisywali wyroczni: mianowicie źródła wiedzy na temat świata i tego, kim jesteśmy. Halavais Alexander, socjolog wykładający interaktywną komunikacją na uniwersytecie Quinnipiac,

Szczegóły

Tytuł: Wyszukiwarki internetowe a społeczeństwo
Autor: Halavais Alexander
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
Seria: MEDIA CYFROWE
Kod paskowy: 978830116971801
ISBN: 9788301169718
Tytuł oryginału: Search Engine Society.
Język oryginału: angielski
Tłumacz: Płudowski Tomasz
Języki: polski
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 264
Format: 14.5x21.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.25 kg

Recenzje