Książka poświęcona jest omówieniu i analizie polsko-niemieckich dyskursów edukacyjnych oraz kwestii kształtowania świadomości historycznej obu tych narodów. Jej przedmiotem są więc obrazy historii polsko-niemieckiej, ich formowania i transmisji. Zawarta w książce analiza materiałów edukacyjnych, w szczególności podręczników do nauczania historii, ukazuje ideologicznie uwarunkowaną selektywność obrazów przeszłości. Ważny wątek pracy stanowi odtworzenie wizerunków Polski i Niemiec, zawartych we współczesnych podręcznikach historii używanych w obu państwach.
Szczegóły
Tytuł: Polsko-niemieckie dyskursy edukacyjne 1949-1999Autor: Ewa Nasalska
Wydawnictwo: Scholar
Kod paskowy: 9788373831001
ISBN: 8373831002
Języki: polski
Rok wydania: 2004
Ilość stron: 376
Format: 16.0x22.0cm
Oprawa: Twarda z obwolutą
Waga: 0.605 kg