Łazik był małym wozem dowodzenia na niskim szczeblu, poza tym służył do rozpoznania. Była to maszyna półterenowa i w wojsku cieszyła się dużym uznaniem. Takim samym uznaniem cieszyła się na rynku prywatnym osobowa 508-ka i cała jej produkcja była stale wysprzedana naprzód, a gdy min. Piasecki (Julian, wiceminister komunikacji przyp. J. T.) w 1936 roku ograniczył jej produkcję, popyt na nie spowodował konieczność importowania tego typu samochodu w pewnej ilości z Włoch.() Dyrektor techniczny PZinż. w latach 19371939 inż. Jan Dąbrowski, stwierdził przed wspomnianą Komisją 27 listopada 1941 roku, że Łazik, budowany na podwoziu samochodu Polski Fiat 508 III, miał być w założeniu konstrukcją nieskomplikowaną: coś w rodzaju czterokołowego motocykla.
Szczegóły
Tytuł: TBiU Samochód Polski Fiat Łazik 508 III WAutor: Jan Tarczyński
Wydawnictwo: Wydawnictwo ZP
Seria: TECHNIKA BROŃ I UMUNDUROWANIE
ISBN: 9788363324025
Języki: polski
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 40
Format: 18.5x23.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.15 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Dzieje Polski
ANTYK
Polski Fiat 125p/FSO 125p
Wydawnictwo ZP
TBiU-8 FSO Polonez Samochody osobowe, dostawcze i prototypy
Wydawnictwo ZP
Łazik Polski Fiat 508 III W
Edipresse Polska