Sztuka współczesna jest świadectwem kreatywności, różnorodności i dynamiki naszych czasów. Chociażby dlatego powinniśmy ją zachować. Ale jak? Dzieło przestało być jedynie fizycznym ?obiektem?, stało się hybrydą znaczeń, relacji i procesów, przekraczając utarte reguły. Przewartościowaniu uległy też kwestie autorstwa, reprodukcyjności i trwałości. Teoria i praktyka konserwatorska, wypracowywane na potrzeby sztuki dawnej, są niewystarczające. Najbardziej radykalną sztuką, której to dotyczy, jest sztuka instalacji ? owo tytułowe ?duże dzieło sztuki? (pierwsza słownikowa definicja, Oxford 1969). Czy dzieło, w którym wymienia się niektóre bądź wszystkie ?oryginalne? elementy, jest jeszcze tym samym dziełem? Kto i jak ma prawo to robić? Jak traktować replikę, rekonstrukcję, czy emulację? Co zrobić, by tak kompleksowe realizacje pozostały autentyczne i co to oznacza? W książce określono, jak autentyzm warunkował wartość dzieł sztuki i formę ich zachowania dawniej i dziś. Opisano, czym jest sztuka instalacji, jej genezę, historię i charakter. To próba odpowiedzi na pytania, dlaczego i w jaki sposób zachować sztukę współczesną, z nakreśleniem podstaw teoretycznych, nowatorskich metod badawczych oraz podaniem konkretnych strategii opieki i konserwacji.
Szczegóły
Tytuł: Duże dzieło sztukiPodtytuł: Sztuka instalacji. Autentyzm, zachowanie, konserwacja.
Autor: Jadzińska Monika
Wydawnictwo: Universitas
ISBN: 9788324216932
Języki: polski
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 462
Format: 15.0x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.68 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
55 piosenek harcerskich
Vesper
Handmade
Praca rąk w postindustrialnej rzeczywistości
Praca rąk w postindustrialnej rzeczywistości
Fundacja Bęc Zmiana
Display
Strategie wystawiania
Strategie wystawiania
Universitas
Idea miasta Antropologia formy miasta w Rzymie, w Italii i w świecie starożytnym
Międzynarodowe Centrum Kultury Kraków