Agenda Setting Old and New problems in the Old and New Media

Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego

  • Rok wydania: 2012
  • Format: 17.0x24.0cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
15,00 PLN
Nasza cena
12,56 PLN



Agenda-setting to teoria i metoda badawcza, której korzenie sięgają lat siedemdziesiątych XX wieku. Stworzona została przez amerykańskich badaczy MaxwellaMcCombsa i Dana Shawa. Początkowo badania koncentrowały się na poszukiwaniu związku pomiędzy przekazem medialnym a opinią publiczną. Wieloletnie obserwacje wykazały istnienie korelacji pomiędzy najbardziej wyeksponowanymi przez media tematami a postrzeganiem ich przed odbiorców jako najważniejsze. Przełom XX i XXI wieku to czas zmian w obszarze funkcjonowania mediów i korzystania z nich. Tradycyjne media zaczęły tracić swoją pozycję na rzecz Internetu i mediów społecznościowych. Tym samym pojawiają się pytania o nowe kierunki badań nad agenda-setting. W sytuacji kiedy odbiorcy mediów są coraz bardziej świadomymi konsumentami przekazu medialnego, nie ma już pewności, że przekaz będzie oddziaływał jak dawniej.

Niniejsza książka prezentuje wybrane nowe kierunki badań nad agenda-setting, ukazuje świeże spojrzenie zarówno na wymiar teoretyczny, jak i empiryczny agendy medialnej. Publikacja zawiera teksty badaczy z Australii, Litwy, Polski, Słowacji Turcji i Stanów Zjednoczonych. Wierzymy, że tom będzie stanowił ważne uzupełnienie wiedzy o agenda-setting, która nadal w Europie Środkowo-Wschodniej nie została w pełni wykorzystana w studiach empirycznych.

Szczegóły

Tytuł: Agenda Setting Old and New problems in the Old and New Media
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
Seria: KOMUNIKOWANIE I MEDIA
ISBN: 9788322933220
Języki: angielski
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 168
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.29 kg

Recenzje