Refleksji o etyce dziennikarskiej nigdy nie jest za dużo - a szczególnie dziś. Nowe media ujawniły wiele nieznanych dotąd problemów o charakterze etycznym; problemów jeszcze słabo rozpoznanych lub nierozpoznanych w ogóle. Rewolucja, jaka na naszych oczach dokonuje się w komunikacji medialnej, której jesteśmy nie tylko świadkami, ale i aktywnymi uczestnikami, umieszcza tradycyjne aspekty dziennikarstwa w nowych kontekstach. Dawno już oswojone - jak mogło się wydawać - problemy nabierają zupełnie innego wymiaru. Wydaje się, że na nowo trzeba zdefiniować nie tylko profesję dziennikarską - dziś przecież nie jest to już zawód elitarny, każdy może być, albo przynajmniej bywać dziennikarzem, ale też zastanowić się, w jakim kierunku powinna ewoluować etyka dziennikarstwa. Jeśli nie podejmiemy takich prób i pozostawimy ją w niezmienionym, zaskorupiałym kształcie, stanie się martwą dziedziną wykładaną tylko w zaciszu sal uniwersyteckich i czasami instrumentalnie wykorzystywaną przez polityków czy samych dziennikarzy.
Szczegóły
Tytuł: Etyka dziennikarstwaPodtytuł: Edukacja - Teoria - Praktyka
Wydawnictwo: UMCS
ISBN: 9788377841662
Języki: polski
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 218
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.43 kg
Redakcja: Pawlak-Hejno Elżbieta, Pleszczyński Jan
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Wiersze Zielniki
Bosz
The Method of Socratic Proofs for Normal Modal Propositional Logics
Wydawnictwo Naukowe UAM
Prawo zamówień publicznych
C. H. Beck
Dom bez detergentów
200 sztuczek sprytnej gospodyni
200 sztuczek sprytnej gospodyni
Świat Książki