Punktem wyjścia autora jest konstatacja, że najsłabszym punktem badań przy użyciu metody sondażowej jest interpretacja, trafne określenie znaczenia udzielonych przez badanych odpowiedzi stąd tytuł książki. Kwestia ta dotyczy w szczególnym stopniu komunikacji publicznej nacisk kładzie się tam na procenty odpowiedzi, a ich znaczenie często pozostaje niewypowiedziane, niejasne i trudne do uchwycenia. Zarazem i to jest motyw wiodący tej książki metody sondażowe same mogą być użyte do poprawy naszych zdolności rozumienia zarówno pytań, jak i odpowiedzi sondażowych.
Książka zawiera prezentacje wielu technik służących interpretacji pytań i odpowiedzi ankietowych, a prezentacje te są niezwykle sugestywne, gdyż metoda przedstawiona jest wraz z badaniem.
Autor pokazuje, jak można być badaczem innowacyjnym, łączącym badanie zagadnień społecznych z usprawnianiem metod badań. Pokazuje też, że do tego, by prowadzić innowacyjne badania, nie zawsze konieczna jest wyrafinowana technika najważniejsza jest pomysłowość i wyobraźnia.
Z książki można się nauczyć, jak interpretować dane, a wiele z wykorzystanych w niej przykładów ma wartość paradygmatyczną.
Książka napisana jest prostym językiem, dalekim od technicznego języka podręczników metodologii i sprawozdań z badań sondażowych; napisana jest z myślą o wszystkich, którzy badania sondażowe prowadzą, uczą, jak je prowadzić, i z ich wyników korzystają. W Polsce, jak dotąd, nie ma książki, która łączyłaby w sobie wszystkie te przymioty.
Książka zawiera prezentacje wielu technik służących interpretacji pytań i odpowiedzi ankietowych, a prezentacje te są niezwykle sugestywne, gdyż metoda przedstawiona jest wraz z badaniem.
Autor pokazuje, jak można być badaczem innowacyjnym, łączącym badanie zagadnień społecznych z usprawnianiem metod badań. Pokazuje też, że do tego, by prowadzić innowacyjne badania, nie zawsze konieczna jest wyrafinowana technika najważniejsza jest pomysłowość i wyobraźnia.
Z książki można się nauczyć, jak interpretować dane, a wiele z wykorzystanych w niej przykładów ma wartość paradygmatyczną.
Książka napisana jest prostym językiem, dalekim od technicznego języka podręczników metodologii i sprawozdań z badań sondażowych; napisana jest z myślą o wszystkich, którzy badania sondażowe prowadzą, uczą, jak je prowadzić, i z ich wyników korzystają. W Polsce, jak dotąd, nie ma książki, która łączyłaby w sobie wszystkie te przymioty.
Szczegóły
Tytuł: Metoda i znaczenie w badaniach sondażowychAutor: Howard Schuman
Wydawnictwo: Oficyna Naukowa
ISBN: 9788377370193
Tytuł oryginału: Method and Meaning in Polls and Surveys
Język oryginału: angielski
Tłumacz: Grabowska Agata
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 282
Format: 13.0x20.8cm
Oprawa: Twarda
Waga: 0.42 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Una Nota Falsa + CD
Difusion
Książki o zwierzątkach z naklejkami Egzotyczne
Welpol Adventure
Mali agenci 2
Wyspa marzeń
Wyspa marzeń
SPI Video
Baba na safari
Warszawska Firma Wydawnicza
Paniusia
Warszawska Firma Wydawnicza
Kolędy polskie
Folk
Trzy małe świnki Dźwiękowe bajeczki
Olesiejuk
Malowanki naklejanki Bugs Zima
Zielona Sowa