Inwestorski marketing-mix to pewna filozofia innego sposobu spojrzenia na spółkę i inwestorów na rynku kapitałowym. Instrumenty sygnalizacji to działania zarządu podejmowane w różnych obszarach finansów spółki, z którymi nieodłącznie wiążą się nowe informacje przekazywane uczestnikom rynku akcji.
Głównym celem książki jest ocena i porównanie skuteczności stosowania czterech instrumentów sygnalizacji:
niedoszacowania ceny emisyjnej akcji w pierwszej ofercie publicznej,
ogłoszenia podziału akcji,
ogłoszenia programu skupów akcji,
ogłoszenia wypłaty dywidendy w komunikacji spółek akcyjnych z inwestorami na rynkach akcji
na przykładzie GPW w Warszawie.
Do najważniejszych zalet publikacji należą:
interdyscyplinarny charakter opracowania (połączenie elementów inwestorskiego marketing-mixu z elementami rynku kapitałowego),
tematyka, czyli mało zbadany obszar ekonomii, którym jest teoria sygnalizacji instrumentów rynku kapitałowego,
porównanie skuteczności czterech instrumentów sygnalizacji za pomocą trzech miar,
przytaczanie wyników badań zrealizowanych w innych krajach,
oparcie opracowania na bogatej literaturze przedmiotu, w tym obcojęzycznej.
() książka Katarzyny Mamcarz jest z całą pewnością pozycją przydatną dla inwestorów, spółek, a także szerzej dla całej społeczności finansowej. Podjęty temat zaprezentowano w sposób adekwatny, a skomplikowana tematyka rynku finansowego została przedstawiona w relatywnie przystępny sposób, co powinno sprzyjać rozszerzeniu kręgu czytelników.
Prof. dr hab. Danuta Dziawgo
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Szczegóły
Tytuł: Inwestorski marketing - mixPodtytuł: Instrumenty sygnalizacji w komunikacji z inwestorami.
Autor: Mamcarz Katarzyna
Wydawnictwo: C. H. Beck
Seria: Finanse
ISBN: 9788325542030
Języki: polski
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 320
Format: 16.9x24.1
Oprawa: Miękka
Waga: 0.53 kg