Rozumienie programów telewizyjnych przez dzieci
Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego
Dyskusje na temat odbioru telewizji przez dzieci koncentrują się głównie na zagadnieniu wpływu tego medium na młodych widzów. Eksperci podają argumenty, wskazujące niemal tyle samo korzyści wynikających z kontaktów z telewizją, co zagrożeń, jakie niosą one ze sobą. Rzadko kiedy zauważa się, że między oglądaniem programu a jego wpływem na zachowanie młodego odbiorcy musi nastąpić etap przetworzenia treści telewizyjnych w umyśle dziecka. Sposób "ułożenia w głowie" oglądanego komunikatu może być mniej lub bardziej trafny, co przekłada się na poziom jego rozumienia. Jedynie zrozumiany przekaz telewizyjny przynosi pożytek. Próba odpowiedzi na pytanie, kiedy można uznać, że dziecko rozumie telewizję, znajduje się w niniejszej książce. Jest ona skierowana przede wszystkim do studentów i absolwentów psychologii i pedagogiki. Odbiorców znajdzie zapewne także wśród medioznawców, dziennikarzy, twórców programów telewizyjnych. Rodzicom i opiekunom dzieci publikacja ta pomoże uświadomić trudności w rozumieniu, jakie mogą mieć młodzi widzowie podczas oglądania audycji telewizyjnych oraz ich konsekwencje.
Szczegóły
Tytuł: Rozumienie programów telewizyjnych przez dzieciAutor: Magdalena Szubielska
Wydawnictwo: Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego
ISBN: 9788373063662
Języki: polski
Rok wydania: 2007
Ilość stron: 118
Format: 16.0x23.7cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.25 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Edukacja domowa
GWP
Ćwiczenia z Visual Basic
MIKOM
Pokoloruj zimę Kolorowanka dla dzieci
Zielona Sowa
Spisek Mozarta
Muza
Anatomia człowieka Tom 1/5
PZWL Wydawnictwo Lekarskie
Pre-press Poradnik dla grafików
Wydawnictwo Naukowe PWN
Koszmarna przesyłka
Siedmioróg
Rozumienie przekazu telewizyjnego
Psychologiczne badania telewizyjnych programów informacyjnych
Psychologiczne badania telewizyjnych programów informacyjnych
Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego