Badania jakościowe w pedagogice
Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka.
Wydawnictwo Naukowe PWN
Badania jakościowe w pedagogice. Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka
Książka poświęcona jest badaniom jakościowym w pedagogice, przedstawia ich miejsce w tradycyjnym modelu empirycznych badań pedagogicznych. Szczegółowo opisuje dwie metody: wywiad narracyjny i obiektywną hermeneutykę, prezentuje ich założenia, zasady interpretacji materiału empirycznego, na przykładach wyjaśnia ich praktyczne zastosowanie. Intencją autorek jest nie tylko przedstawienie wymienionych metod badawczych, ale także zwrócenie uwagi na organizację procesu badawczego i interpretacji zgromadzonych danych, teoretyczne uwarunkowania i konsekwencje decyzji badacza co do wyboru paradygmatów badawczych.
Praca jest oryginalnym polskim opracowaniem problematyki empirycznych badań jakościowych w pedagogice. Większość książek na ten temat, które pojawiły się na polskim rynku w ostatnich latach, to tłumaczenia. Książka autorstwa polskich badaczek może wypełnić pewną lukę w metodologii nauk społecznych i humanistycznych w Polsce.
Danuta Urbaniak-Zając, dr hab., dziekan Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, kierownik Zakładu Metod Badań Jakościowych. Inicjator licznych projektów badawczych i edukacyjnych.
Ewa Kos, asystent kierownika projektu ?Przyjazna i bezpieczna szkoła. Praktyczne przygotowanie szkół do realizacji zadań wychowawczych i opiekuńczych? realizowanego przy Katedrze Badań Edukacyjnych.
Szczegóły
Tytuł: Badania jakościowe w pedagogicePodtytuł: Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka.
Autor: Danuta Urbaniak-Zając, Ewa Kos
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
Seria: Wykłady z pedagogiki
ISBN: 9788301172381
Języki: polski
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 304
Format: 14.3x20.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.36 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Psychologia społeczna
Scholar
Winnetou Tom 1
Greg