Współprace między przedsiębiorstwami
- odniesienie do polskiej praktyki
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Współpraca między przedsiębiorstwami - zarówno krajowymi, jak i z różnych krajów - stała się potężną dźwignią ich rozwoju i internacjonalizacji. Tymczasem w polskim sektorze MSP jest raczej zjawiskiem rzadkim. Nie jest postrzegana przez przedsiębiorstwa jako narzędzie pomocne w ich rozwoju na rynkach zagranicznych, a także na rynku polskim. Dominującą relacją między firmami jest konkurencja, łącznie z nieuczciwą. Powstaje zatem pytanie o przyczyny tego stanu rzeczy. Dlaczego niski jest poziom współpracy i niska skłonność do jej podejmowania, odmiennie niż w wielkich, ale także w wielu małych i średnich firmach zagranicznych? Dlaczego w Polsce przedsiębiorstwa zachowują się inaczej, niż wskazuje na to ogólny trend rozwoju kapitalizmu i organizacji biznesu? Czy zachowania polskich MSP podważają teorię kapitalizmu aliansowego i są sprzeczne z teorią zasobową oraz teorią przedsiębiorstwa opartego na wiedzy? Czy przedsiębiorstwa polskie działają wbrew własnym interesom? Książka zawiera próbę odpowiedzi na te pytania.
Szczegóły
Tytuł: Współprace między przedsiębiorstwamiPodtytuł: - odniesienie do polskiej praktyki
Autor: Marianna Strzyżewska
Wydawnictwo: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
ISBN: 9788373786608
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 248
Oprawa: miękka
Waga: 0.42 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Fascynacja złem
Wady główne
Wady główne
Salwator
Europa zimnej wojny
Znak
Kultura Chin. Szkice o kulturze Chin
Adam Marszałek