Internet jako narzędzie imperializmu kulturowego

PTPN

  • Rok wydania: 2011
  • Format: 17 x 24
  • Oprawa: broszura
Wysyłka:
Jutro (poniedziałek 2024-05-20)
Sugerowana cena
43,05 PLN
Nasza cena
30,02 PLN
Oszczędzasz 31%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 23,09 zł



Prezentowana książka „Internet jako narzędzie imperializmu kulturowego?” porusza problem relacji między współczesną kulturą a nowoczesnymi mediami masowymi, ze szczególnym uwzględnieniem Internetu. Autor wykorzystał koncepcję 'imperializmu kulturowego' dla opisania zjawisk z pola kultury oraz mediów, rozważając przydatność owej teorii dla współczesnych analiz kulturoznawczych i medioznawczych. Sfera kultury od zawsze ściśle związana była z międzyludzką komunikacją. Jakiekolwiek zmiany z sposobie komunikowania wywierają wpływ na kształt kultury. Pojawienie się mediów tradycyjnych (prasa radio telewizja) umożliwiło komunikowanie w skali masowej, co zaowocowało zatem daleko idącymi zmianami w szeroko rozumianej kulturze. Pojawienie się najmłodszego medium masowego (Internetu), zrewolucjonizowało owe zmiany, nadając im jednocześnie większego tempa. Niniejszy tekst dotyczy analizy procesów leżących u podstaw współczesnej zmiany kulturowej, oraz kierunków tejże zmiany. W pracy poruszono problem ekonomiczno-politycznych oraz historycznych determinantów współczesnej komunikacji. Tekst stanowi przypomnienie tytułowej koncepcji 'imperializmu kulturowego', prezentuje kulturowy rodowód Internetu i opisuje szereg zagadnień z zakresu rynku nowoczesnych mediów masowych, zwłaszcza nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych.


Szczegóły

Tytuł: Internet jako narzędzie imperializmu kulturowego
Autor: Piotr Pawlak
Wydawnictwo: PTPN
Seria: Studia Europaea Gnesnensia
ISBN: 9788376541105
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 172
Format: 17 x 24
Oprawa: broszura

Recenzje