Monografia stanowi rozwinięcie autorskiej idei człowieka i idei edukacji w kontekście kategorii biologicznego rozwoju człowieka i kategorii kulturowego kształtowania człowieka, gdzie biologia determinuje również rozwój mózgu, natomiast kultura warunkuje kształtowanie umysłu. (?)
Podstawowa teza monografii brzmi: jeżeli fizyczny, dynamiczny i rozciągły mózg wyznacza podłoże nie fizycznego i abstrakcyjnego umysłu, zaś język stanowi strukturę funkcyjną umysłu, to język stanowi zwornik mózgu i umysłu w przekazywaniu informacji. (?)
Monografia zawiera cztery rozdziały:
Rozdział I Wykładnia Człowieka wyznacza fundament opracowania; w jego pierwszej części sformułowano ontologię człowieka, zaś w drugiej ontologię człowieka.
Rozdział II Wykładnia Wychowania zawiera kontynuację refleksji nad człowiekiem w kontekście wychowania.
Rozdział III Wykładnia Wykształcenia opisuje i wyjaśnia sens działań edukacyjnych w rodzinie oraz szkole podstawowej, średniej i wyższej, nakierowanych na aksjologiczno-umysłową formację młodego człowieka.
Rozdział IV Wykładnia Badań wskazuje na możliwe zakresy badań edukacyjnych.
Szczegóły
Tytuł: Filozofia edukacjiPodtytuł: Kształtowanie umysłu
Autor: Adolf E. Szołtysek
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788378501978
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 302
Format: 16.0x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.45 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Anatomia przypadku
Czerwone i Czarne
Sanie Świętego Mikołaja i 4 trasy
Olesiejuk
Filozofia umysłu
Impuls
Cukiernia Pod Amorem Jedna z nas
Prószyński i S-ka