Jak ocenić dojrzałość dziecka do nauki?

Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Rok wydania: 2013
  • Format: 14.3x20.5cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
34,90 PLN
Nasza cena
25,68 PLN



Znaczny odsetek uczniów wykazuje niedojrzałą sprawność ruchową oraz niestabilność postawy. Taka niedojrzałość neuromotoryczna jest często uwarunkowana nagromadzeniem się odruchów pierwotnych (u prawidłowo rozwijających się dzieci odruchy pierwotne występują do szóstego miesiąca życia, a następnie zostają zastąpione reakcjami posturalnymi). Badania wskazują na bezpośredni związek pomiędzy niedojrzałością układu ruchowego a osiągnięciami w szkole. Dzięki odpowiedniemu wsparciu oraz szkoleniom nauczyciele oraz inni specjaliści mogą nauczyć się, jak rozpoznawać oznaki opóźnienia rozwojowego, aby dziecko mogło być skierowane do odpowiedniego terapeuty albo też objęte odpowiednim programem ćwiczeń. Książka stanowi zestaw narzędzi pozwalających: - rozpoznać, u których dzieci występują niedojrzałe odruchy, - wprowadzić program ćwiczeń fizycznych oraz ocenić wyniki. Książka została podzielona na trzy części: 1. W części pierwszej przedstawiono serię testów przesiewowych dla dzieci w wieku 47 lat, pozwalających sprawdzić obecność trzech odruchów, kontrolę równowagi statycznej, koordynację, percepcję wzrokową oraz integrację wzrokowo-ruchową. 2. W części drugiej omówiono podobną serię testów przesiewowych dla dzieci od siódmego roku życia wzwyż. 3. Część trzecia zawiera pełen program ćwiczeń integrujących, który można realizować w pracy z całą klasą lub też z mniejszymi grupami dzieci w trakcie jednego roku szkolnego. Sally Goddard Blythe jest dyrektorem Instytutu Psychologii Neurofizjologicznej (INPP) w Chester, zajmującego się oceną i nadzorem programów wyrównawczych dla dzieci i dorosłych ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, agorafobia i napadami paniki. Jest autorką uznanych publikacji, m.in. Odruchy, uczenie się i zachowanie... (2005), Harmonijny rozwój dziecka (2010), Jak osiągać sukcesy w nauce (2011).

Szczegóły

Tytuł: Jak ocenić dojrzałość dziecka do nauki?
Autor: Goddard Blythe Sally
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN: 9788301172022
Tytuł oryginału: Assessing Neuromotor Readiness for Learning. The INPP Developmental Screening Test and School Interv
Język oryginału: angielski
Tłumacz: Macińska Magdalena
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 132
Format: 14.3x20.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.2 kg

Recenzje