Wizerunek Rosji i Stanów Zjednoczonych w polskich tygodnikach opinii po 1991 roku
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Rosja i Stany Zjednoczone to państwa od początku lat dziewięćdziesiątych znajdujące się w centrum ścisłego zainteresowania polskich tygodników opinii. Jego przedmiotem były najważniejsze wydarzenia na scenie politycznej i przemiany społeczno-ekonomiczne, które znalazły swoje odzwierciedlenie w różnych gatunkach informacyjnych i publicystycznych. Za pomocą takiego analityczno-syntetycznego ujęcia rosyjskiej i amerykańskiej rzeczywistości tygodniki opinii kształtowały wizerunek obu krajów zarówno wśród stałych czytelników tego segmentu prasy, jak i szerszej opinii publicznej.
Książka jest próbą odtworzenia wizerunku Rosji i USA w trzech magazynach społeczno-politycznych: ?Polityce", ?Wprost" i ?Newsweeku", wyjaśnia czynniki wpływające na kształtowanie prasowego obrazu państwa oraz rolę tygodników opiniotwórczych.
Agata Krzywdzińska - dr nauk humanistycznych w zakresie nauk o polityce. Pracownik naukowo-dydaktyczny Instytutu Rosji i Europy Wschodniej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Pracę doktorską obroniła w Instytucie Nauk Politycznych UJ w listopadzie 2010 roku. Jest absolwentką pięcioletnich studiów filologii polskiej, dwuletnich uzupełniających w dziedzinie rosjoznawstwa i dwuletnich podyplomowych z zakresu dziennikarstwa.
Szczegóły
Tytuł: Wizerunek Rosji i Stanów Zjednoczonych w polskich tygodnikach opinii po 1991 rokuAutor: Agata Krzywdzińska
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN: 9788323334569
Języki: polski
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 308
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.5 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Ojciec ubogich. Święty Marcin de Porrès
ROSEMARIA
Opactwo świętego grzechu
Literackie
Pakt z diabłem
Marginesy
Alfabet amerykański
Agora
Glamorama
Vis-a-Vis Etiuda
Śląskie mecyje
Vectra
W 16 miesięcy dookoła świata 2 Ameryka Łacińska
Burda NG Polska