Głównym celem monografii jest zwrócenie uwagi na doniosłość koncepcji Junga dla współczesnej pedagogiki, szczególnie w zakresie relacji pedagogicznych. Spojrzenie przez pryzmat procesów nieświadomych na współzależność samowychowania i wychowania pozwoliło autorowi rozwinąć zagadnienie w oparciu nie tylko o jungowską psychologię analityczną, ale też klasyczną psychoanalizę, psychologię egzystencjalną i ewolucyjną oraz, by tak rzec, psychopedagogikę buddyjską. Wśród rozpatrywanych zagadnień m.in.: indywiduacja a ideologizacja, pedagogia a inicjacja, rodzina jako środowisko inicjacyjne, alienacja, autoanaliza, samooszustwo, los, samowyzysk, pedagogika głębi.
Szczegóły
Tytuł: Pedagogika a paradygmat nieświadomościAutor: Tomasz Olchanowski
Wydawnictwo: Eneteia
Seria: Wymiary Duszy
ISBN: 9788361538523
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 257
Format: 14.5x20.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.41 kg