Zaprojektuj mikrokontrolery, komputery osobiste, serwery i smartfony tak, by komunikowały się ze sobą!
Ciężko nam w to uwierzyć, ale całkiem niedawno komputery były odizolowanymi jednostkami, niezdolnymi do komunikowania się między sobą. Dzisiaj potencjał samych komputerów, tabletów i telefonów połączonych w sieć jest oszałamiający. Budowanie projektów elektronicznych, które prowadzą interakcję ze światem fizycznym, to dobra zabawa. A kiedy urządzenia, które budujesz, zaczynają komunikować się między sobą, staje się to naprawdę interesujące. Trzydzieści trzy łatwe projekty z tej książki pokazują, jak sprawić, by Twoje gadżety komunikowały się z Tobą i Twoim środowiskiem. To idealna propozycja dla ludzi z niewielką wiedzą techniczną, ale dużym zainteresowaniem tematem!
Dzięki tej książce dowiesz się, jakie urządzenia i narzędzia będą Ci potrzebne, przygotujesz stanowisko pracy i rozpoczniesz tę niesłychaną przygodę! Na początek zbudujesz najprostszą sieć i prześlesz pierwsze komunikaty (także bezprzewodowo). W kolejnych rozdziałach zaczniesz konstruować coraz bardziej zaawansowane układy, poznasz szczegóły komunikacji bezprzewodowej, identyfikacji oraz lokalizacji. Twoją ciekawość powinien wzbudzić rozdział poświęcony umieszczaniu w sieci mikrokontrolerów. Ta możliwość daje Ci do ręki potężne narzędzie. Czy już wiesz, jak je wykorzystać
Z odrobiną wiedzy o elektronice, niedrogimi zestawami mikrokontrolerów i modułami sieciowymi pozwalającymi im komunikować się ze sobą możesz od razu zacząć budowę tych projektów.
Blink - Twój pierwszy program
Monski Pong - sterowanie grą wideo za pomocą puszystej różowej małpki
Sieciowy miernik stanu zanieczyszczenia powietrza - ładowanie i wyświetlanie najświeższego raportu dla Twojego miasta
Czujnik toksyn XBee - używanie ZigBee, czujników i małpki z talerzami do ostrzegania o toksycznych wyziewach
Bluetooth GPS - budowanie zasilanego z baterii GPS-a, który podaje swoją lokalizację przez Bluetooth
Tweetowanie z RFID - odczytywanie strumieni Twittera przez pomachanie czytnikiem RFID
Zacznij eksperymentować i spraw, by rzeczy robiły to, czego chcesz!
Szczegóły
Tytuł: Spraw, by rzeczy przemówiłyPodtytuł: Programowanie urządzeń elektronicznych z wykorzystaniem Arduino
Autor: Tom Igoe
Wydawnictwo: Helion
ISBN: 9788324650125
Tytuł oryginału: Making Things Talk
Język oryginału: angielski
Tłumacz: Celej-Kobalczyk Joanna
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 462
Format: 18.0x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.85 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Ja Ibra
SQN - Sine Qua Non
Dziewczyna z zapałkami
Literackie
Mikrokosmos wiersza
Impuls
Polska Atlas samochodowy 1:250 000
Carta Blanca
Messi Chłopiec który zawsze się spóźniał
SQN - Sine Qua Non
Lewy Sylwetka piłkarza
Otwarte
Grecja Gorzkie pomarańcze
W.A.B.