Monografia dotyczy profesji nauczycielskiej i czynników ją warunkujących. Podejmowana w niej problematyka jest obecnie niezwykle istotna, ponieważ nauczyciel pełni strategiczną rolę w funkcjonowaniu i efektywności systemu edukacji. W trakcie zmian społecznych rola ta jest redefiniowana, zaś on sam staje ciągle wobec nowych wyzwań i zadań. Książka umożliwia Czytelnikowi zaznajomienie się z rozwojem pedeutologii jako ważnej subdyscypliny pedagogicznej, która w ostatnich latach dynamicznie się rozwija. Autorka w swych rozważaniach uwzględnia polską myśl pedeutologiczną, kierunki ewolucji pytań badawczych, związki pedeutologii z innymi subdyscyplinami pedagogiki, a także z innymi dyscyplinami naukowymi. Istotną perspektywą poznawczą czyni specyfikę pełnienia roli nauczyciela i jego skuteczność. Ową skuteczność rozpatruje m.in. przez pryzmat kształcenia, kompetencji i cech osobowych nauczyciela, rozwoju zawodowego i jego uwarunkowań, relacji z innymi podmiotami edukacyjnymi, a także poprzez ukazanie etycznego wymiaru zawodu. Prezentuje różnorodne koncepcje pedutologiczne porządkujące myślenie o nauczycielu, który w realizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego ujawnia swoją indywidualność i talent pedagogiczny. Autorka koncentruje się na refleksji teoretycznej wiążącej się z podejmowaniem działań modernizacyjnych i innowacyjnych oraz na pragmatyce zawodu nauczyciela. W końcowej części pracy analizuje funkcjonowanie nauczyciela w warunkach zmian społecznych i edukacyjnych, wobec nierówności społecznych, wielokulturowości oraz potrzeby integracji społecznej.
Monografia adresowana jest do studentów, nauczycieli o różnym stażu pracy, przedstawicieli nadzoru pedagogicznego i władz oświatowych, placówek doskonalenia nauczycieli i osób, które poszukują wiedzy i aparatury pojęciowej dla rozumienia oblicza współczesnego nauczyciela i zmieniającej się szkoły.
Kraj produkcji: Polska
Producent:
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
ul. Fatimska 53 b
31-831 Kraków (Polska)
tel: 48506624220
email: pawel.glowiak@impulsoficyna.com.pl
Szczegóły
Tytuł: PedeutologiaPodtytuł: Studium teoretyczno-pragmatyczne
Autor: Jolanta Szempruch
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788375879063
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 384
Format: 15.0x21.0cm
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Waga: 0.5 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Język łaciński dla prawników
Wydawnictwo Naukowe PWN
Historia prawa
LexisNexis
Pedagogika wczesnej edukacji
Dyskursy, problemy, otwarcia.
Dyskursy, problemy, otwarcia.
ŻAK Wydawnictwo Akademickie
Prawne podstawy resocjalizacji
C. H. Beck