W książce poddano analizie postawy pedagogów specjalnych wobec seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim oraz głębszym. Uwzględniono wymiar emocjonalno-wartościujący, poznawczy, behawioralny oraz kontekst tych postaw w postaci kompetencji osobowych. Wydaje się, że poznawcza wartość pracy wyraża się w wielorakości ujęcia poruszonej problematyki. Analiza badań własnych stanowiła kontynuacje rozważań podjętych w części teoretycznej, w której starano się wykazać istotę i złożoność zagadnień niepełnosprawności i seksualności, zwłaszcza w jej wymiarze normatywnym i definicyjnym. Stanowiła również dopełnienie studiów poświeconych roli pedagoga specjalnego, a prowadzonych w kontekście współczesnych paradygmatów pedagogiki. Dokonane analizy, tak literaturowe, jak i empiryczne, implikują kwestie praktyczne, zwłaszcza z zakresu przygotowania i funkcjonowania zawodowego oligofrenopedagogów. Można mieć nadzieję, że opracowanie stanie się przyczynkiem do dalszych eksploracji pogłębiających problematykę, ale nade wszystko do refleksji, których skutki pozwolą optymalizować proces wspierania niepełnosprawnych w doświadczaniu własnej seksualności.
Szczegóły
Tytuł: Postawy pedagogów specjalnych wobec seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualnąAutor: Monika Parchomiuk
Wydawnictwo: UMCS
ISBN: 9788377843154
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 462
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.87 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Pedagogika dramy Teoria i praktyka
ŻAK Wydawnictwo Akademickie
Pedagog wobec osoby chorego
Harmonia
Życie jako biografia
ŻAK Wydawnictwo Akademickie
Edukacyjne badania w działaniu
Scholar
Leksykon terminów metodologicznych
Nauki pedagogiczne i pokrewne
Nauki pedagogiczne i pokrewne
ŻAK Wydawnictwo Akademickie