Prowokująco ponowoczesny tytuł książki Jeffreya Kallberga który zdaje się zapowiadać swobodne rozważania genderowe, dwuznacznie sugerując, że będziemy poruszać się w sferach seksualnych i granicznych nie odkrywa w istocie nawet części tajemnic ani bogactwa tematów składających się na to erudycyjne studium. Praca Kallberga, zbierająca jego eseje z lat 1980-1994, stawia całą serię fascynujących pytań, dając na nie niejednokrotnie zaskakujące odpowiedzi. Co dla współczesnych Chopina znaczyło określenie go mianem Ariela fortepianu Dlaczego nokturn odbierany był jako gatunek typowo kobiecy Czy Preludia op. 28 pomyślane zostały przez kompozytora rzeczywiście jako cykl, który winien być wykonywany, jak to się dziś najczęściej przyjmuje, w całości Co oznacza w przypadku twórczości Chopinowskiej styl ostatni i czy możliwe jest, że uznawany za finalne dzieło Chopina Mazurek f-moll op. 68 nr 4, kilkakroć już odczytywany na nowo z odnalezionych po śmierci kompozytora szkiców, tak naprawdę nigdy nie powstał
Szczegóły
Tytuł: Granice poznania ChopinaPodtytuł: Płeć, historia i gatunek muzyczny
Autor: Kallberg Jeffrey
Wydawnictwo: Narodowy Instytut Fryderyka Chopina
ISBN: 9788361142492
Tłumacz: Bońkowski Wojciech
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 290
Format: 17.0x24.5cm
Oprawa: Twarda
Waga: 0.65 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Ludwik Berger twórca pułku AK Baszta
Lampa i Iskra Boża
Pisma i felietony muzyczne Tom 1
Prószyński i S-ka
Pisma i felietony muzyczne Tom 2
Prószyński i S-ka
Kwintet fortepianowy g-moll op.34 z płytą DVD
Narodowy Instytut Fryderyka Chopina
Klasyka Dla Dzieci Cz. II
Soliton
Ostatnia walka
Olesiejuk
Niechaj Cię strzegą dobre anioły - 13 kart WDS
Diecezjalne