Książka jako towar książka jako znak
Studia z socjologii literatury

Katedra Wydawnictwo Naukowe

  • Rok wydania: 2013
  • Format: 12.0x19.5cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
30,00 PLN
Nasza cena
21,04 PLN
Oszczędzasz 30%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł



Książka o rynku wydawniczym w Polsce ostatnich kilku lat. Stanowi zarys zagadnień i próbę wytyczenia kierunków, w których powinna podążać współczesna socjologia literatury. Książka Marcina Rychlewskiego stanowi śmiałą i nowatorską próbę rewitalizacji tradycyjnej socjologii literatury, dostosowanej na potrzeby współczesnego rynku wydawniczego. [...] Do najciekawszych wątków książki należy zaliczyć redefinicję obiegów literackich (traktowanych jako obiegi książkowe) oraz koncepcję odbiorcy, będącego zarazem empirycznym czytelnikiem, konsumentem, a nierzadko również internetowym recenzentem. Na uwagę zasługuje także analiza reklamowych not wydawniczych, stanowiących rodzaj interpretacji i będących jednocześnie swoistą manipulacją ze strony wydawców, kształtującą coś, co autor nazywa prerecepcją. Marcin Rychlewski wprowadza również dwa niezwykle kluczowe pojęcia: pasma przenoszenia i pasma estetycznego, wskazując na wzajemną korelację obydwu pasm w procesie kreowania sukcesu komercyjnego książki. Polemizuje ponadto ze słynną tezą Marshalla McLuhana o końcu epoki słowa drukowanego. Okazuje się, że jest wprost przeciwnie. Mimo że żyjemy w kulturze mediów elektronicznych, słowo drukowane nie zostało wcale całkowicie zdetronizowane (prof. Bogumiła Kaniewska).

Szczegóły

Tytuł: Książka jako towar książka jako znak
Podtytuł: Studia z socjologii literatury
Autor: Marcin Rychlewski
Wydawnictwo: Katedra Wydawnictwo Naukowe
Seria: KONTINUUM
ISBN: 9788363434113
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 202
Format: 12.0x19.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.18 kg

Recenzje