Prezentowana publikacja jest monografią socjopedagogiczną, w której, opierając się na badaniach wybranej populacji młodzieży, starano się wyjawić socjologiczny i pedagogiczny (pomijając psychologiczny) aspekt złożonej sytuacji społecznej uczniów doświadczających zaburzeń rozwojowych.
Punktem wyjścia do poszukiwań badawczych były pytania: w jaki sposób radzą sobie uczniowie z takimi zaburzeniami w społeczności szkolnej, czy są z tego powodu naznaczani przez społeczność szkolną oraz jakie warunki są dla nich sprzyjające, a jakie hamują rozwój ich osobowości
W badaniach wzięto pod uwagę zaburzenia parcjalne, które utrudniają dziecku edukację już w pierwszym roku nauki, bowiem obejmują procesy pełniące podstawową rolę w opanowywaniu umiejętności czytania i pisania: zaburzenia percepcji wzrokowej, zaburzenia percepcji słuchowej, zaburzenia koordynacji wzrokowo-ruchowej, lateralizacji oraz zdolności stosowania zasad poprawnej ortografii.
Szczegóły
Tytuł: Sytuacja społeczna młodzieży szkolnej z parcjalnymi zaburzeniami rozwojuAutor: Barbara Toroń
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788373088702
Języki: polski
Rok wydania: 2007
Ilość stron: 328
Format: 16.0x23.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.51 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Agresja młodzieży i odrzucenie rówieśnicze
Wydawnictwo Naukowe PWN