Wzorce konkurowania przedsiębiorstw w sektorach - podejście dynamiczne
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
W ramach klasycznego procesu zarządzania strategicznego kwestii szybkich i dynamicznych zmian w otoczeniu nie bierze się pod uwagę, a rozpowszechniony schemat budowania przewagi konkurencyjnej jest w swojej istocie statyczny. Wprawdzie niektóre metody i narzędzia analizy strategicznej uwzględniają dynamikę zachodzących zmian, tym niemniej logika całego procesu jest oparta na statycznym obrazie sił i zjawisk otaczających przedsiębiorstwo. W odróżnieniu od takiego sposobu pojmowania procesu budowania przewagi strategicznej podejście dynamiczne z samego założenia uwzględnia możliwość dostosowania zarządzania strategicznego do zaistniałych na zewnątrz i wewnątrz firmy zjawisk wymuszających zmianę strategii, bądź jej poszczególnych składowych. Od podejścia statycznego różni się tym, czym różni się film od zdjęcia. W warunkach dynamicznych podstawowe zasady rządzące procesami formułowania i wdrażania strategii zakładają, że wszystko znajduje się w nieustannym ruchu, a każdy istotny czynnik warunkujący strategię firmy może ulec zmianie. Wobec tego sam model jest z za łożenia elastyczny i wymusza dostosowywanie się do zaobserwowanych zmian.
Szczegóły
Tytuł: Wzorce konkurowania przedsiębiorstw w sektorach - podejście dynamiczneAutor: Matyjas Zbigniew
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 9788375259162
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 242
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.41 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Wielki atlas świata
Martel
Wielki atlas świata
Demart
Wielka Wojna Ojczyźniana 1941-1945
Poznańskie
Rowery górskie
Alma-Press
Masters of sex
Czwarta Strona
III 1 Dywizjon myśliwski
Vesper
Maskotka kaczka Amedee (632253)
Moulin Roty
Wylecz się sam. Megadawki witamin
Oficyna Wydawnicza ABA