Wzorce konkurowania przedsiębiorstw w sektorach - podejście dynamiczne

Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Rok wydania: 2013
  • Format: 17.0x24.0cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
46,20 PLN
Nasza cena
39,85 PLN



W ramach klasycznego procesu zarządzania strategicznego kwestii szybkich i dynamicznych zmian w otoczeniu nie bierze się pod uwagę, a rozpowszechniony schemat budowania przewagi konkurencyjnej jest w swojej istocie statyczny. Wprawdzie niektóre metody i narzędzia analizy strategicznej uwzględniają dynamikę zachodzących zmian, tym niemniej logika całego procesu jest oparta na statycznym obrazie sił i zjawisk otaczających przedsiębiorstwo. W odróżnieniu od takiego sposobu pojmowania procesu budowania przewagi strategicznej podejście dynamiczne z samego założenia uwzględnia możliwość dostosowania zarządzania strategicznego do zaistniałych na zewnątrz i wewnątrz firmy zjawisk wymuszających zmianę strategii, bądź jej poszczególnych składowych. Od podejścia statycznego różni się tym, czym różni się film od zdjęcia. W warunkach dynamicznych podstawowe zasady rządzące procesami formułowania i wdrażania strategii zakładają, że wszystko znajduje się w nieustannym ruchu, a każdy istotny czynnik warunkujący strategię firmy może ulec zmianie. Wobec tego sam model jest z za łożenia elastyczny i wymusza dostosowywanie się do zaobserwowanych zmian.

Szczegóły

Tytuł: Wzorce konkurowania przedsiębiorstw w sektorach - podejście dynamiczne
Autor: Matyjas Zbigniew
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 9788375259162
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 242
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.41 kg

Recenzje