Internet zmienia sposób, w jaki myślimy o sobie i swoich ciałach. To główna teza tej książki.
Seweryn Rudnicki pokazuje trudności teorii socjologicznych ze stworzeniem modelu relacji ciała i jaźni. Analizując sposób, w jaki pisano o internecie od początków jego popularności, ujawnia jak bardzo nasze myślenie o tej technologii bywa przeniknięte problematyką ciała i tożsamości. Autor prezentuje też wypowiedzi internautów analizowane za pomocą stworzonego przez siebie modelu teoretycznego. Badanie to pokazuje, jakim redefinicjom ulegają pojęcia ciała i tożsamości podczas codziennych praktyk używania internetu.
Seweryn Rudnicki (AGH Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie) socjolog i psycholog, doktor nauk humanistycznych, adiunkt na Wydziale Humanistycznym AGH w Katedrze Socjologii Gospodarki i Komunikacji Społecznej. Jako uczony i analityk uczestniczył w realizacji kilkudziesięciu projektów badawczych: naukowych, biznesowych i pozarządowych. Jego zainteresowania naukowe to: socjologia ciała, socjologia internetu i nowych mediów, zastosowanie semiotyki w badaniach marketingowych oraz rola nauk społecznych w tworzeniu innowacji dla gospodarki i społeczeństwa.
Szczegóły
Tytuł: Ciało i tożsamość w interneciePodtytuł: Teoria - Dyskurs - Codzienność
Autor: Seweryn Rudnicki
Wydawnictwo: Scholar
ISBN: 9788373836822
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 268
Format: 14.5x21.0cm
Oprawa: Miękka
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Dzień księżnej
Amber
Koszmary zasną ostatnie
Czwarta Strona
Hashimoto
Edipresse Książki
Hashimoto na widelcu
Feeria
Zostań ze mną
Czwarta Strona