Nauczanie w XXI w., jak nigdy dotąd, wymaga podejmowania decyzji w toku dyskusji pomiędzy nauczycielem i uczniem oraz pomiędzy władzami i nauczycielem. W systemie rządzonym przez żandarma trudno oczekiwać, by powstała przestrzeń do dyskusji i ustalony został język dialogu. Koncepcja TQM stwarza jedynie ramy, w których nauczyciele, uczniowie oraz władze zyskują poczucie sprawstwa. Dzięki temu możliwa jest dyskusja. Ta książka powstała po to, by móc zwrócić z drogi ku żandarmowi, którą podążamy. By wiedzieć, jakich problemów nie badać i jakich narzędzi nie stosować, choćby polecały je zacne instytucje. Dr Marek Piotrowski od 17 lat prowadzi zajęcia z zakresu dydaktyki przyrody i matematyki w Kolegium Nauczycielskim w Warszawie oraz dydaktyki przyrody i i technologii informatycznej na studiach podyplomowych Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego. Kieruje badaniami edukacyjnymi w kilku gminach w Polsce. Jest współautorem ośmiu podręczników internetowych dla gimnazjalnych nauczycieli biologii, chemii, fizyki i matematyki z zakresu nauczania technik eksperymentalnych, gier edukacyjnych, wzajemnego nauczania oraz uczniowskich projektów edukacyjnych.
Szczegóły
Tytuł: Od TQM do "Żandarma", czyli pod prądAutor: Marek Piotrowski
Wydawnictwo: Veda
ISBN: 9788364109119
Liczba tomów: 1
Numer tomu: 1
Języki: polski
Rok wydania: 2014
Ilość stron: 171
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka