Szkolna rzeczywistość we współczesnym zglobalizowanym świecie z jednej strony fascynuje, a z drugiej przeraża. Nie ma wątpliwości, że dzisiejszy uczeń i nauczyciel mają ogromne możliwości rozwoju. W dobie technicyzacji edukacji powstaje wiele przestrzeni otwierających człowieka na pomnożenie swoich możliwości i zasobów. Szkoła staje się miejscem twórczego odkrywania świata, drugiego człowieka, a w konsekwencji siebie. Nie można jednak nie zauważać zmarnowanych szans w środowisku szkolnym. Szkoła może się bowiem jawić jako miejsce pełne zagrożeń i powielanych stereotypów.[...]
Książka jest znakomitym kompendium wiedzy na temat wybranych zjawisk dotykających współczesną szkołę.[...] publikacja wpisuje się w nurt dyskusji nad reformą edukacji i jej skutkami. Może stanowić leitmotiv dla dalszych poszukiwań twórczej edukacji, w której postulat indywidualizacji procesu nauczania i uczenia się oraz wychowania będzie zrealizowany. [...] to ważna pozycja dotycząca szkolnej rzeczywistości. Powinni po nią sięgnąć wszyscy, którzy zarówno zawodowo, naukowo, jak i praktycznie zajmują się edukacją, wychowaniem, kształceniem dzieci i młodzieży.
Z recenzji ks. prof. zw. dr. hab. Janusza Mastalskiego
W klasycznej literaturze pedagogicznej o szkole traktuje się przede wszystkim pozytywnie, biorąc pod uwagę jej misję, a nie to, jaka rzeczywiście jest. Od czasu ukazania się pracy Illicha Społeczeństwo bez szkoły nasila się jednak nurt krytyczny wobec szkoły jako instytucji. Z jednej strony w debacie publicznej, a także w pracach naukowych zarzuca się jej nieudolne wykonywanie najważniejszych funkcji: wychowawczej, dydaktycznej, opiekuńczej i środowiskowej. Z drugiej strony szkoła jako instytucja wciąż trwa i nie widać możliwości zastąpienia jej w skali masowej przez instytucje alternatywne. Pozostaje więc systematyczne doskonalenie szkoły, a to z kolei jest uzależnione od wcześniejszych diagnoz różnych zakresów jej funkcjonowania. [...] Zebrane opracowania tworzą publikację, która może pobudzić dalszą dyskusję o kondycji szkoły i jej zadaniach w szybko zmieniającym się społeczeństwie.
Z recenzji prof. zw. dr. hab. Mirosława J. Szymańskiego
Szczegóły
Tytuł: Szkoła jako przestrzeń edukacyjnego (nie)porozumieniaAutor: Domagała-Kręcioch Agnieszka, Majerek Bożena
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788378505242
Języki: polski
Rok wydania: 2014
Ilość stron: 196
Format: 16.0x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.316 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Kolebka nawigatorów
Bernardinum
Fizyka sportu
Wydawnictwo Naukowe PWN
Podstawy projektowania ogrodów Podręcznik
Powszechne Wydawnictwo Rolnicze i Leśne
Brzechwa nie dla dzieci
Iskry
Nasz folklor ocalony
Muza
Czy praca szkodzi?
Scholar
Funkcje wykonawcze i regulacja zachowania u dzieci chorych na astmę i cukrzycę
ŻAK Wydawnictwo Akademickie
Dziennik
Żydowski Instytut Historyczny