Przemoc, przymus, agresja, nękanie, wykluczanie, mobbing, bullying, prześladowanie, dyskryminacja, opresja to terminy znane nam z rzeczywistości społecznej, niestety także szkolnej. Autorki tej pracy jako specjalistki analizujące społeczność uczniów gimnazjów obiektywnie referują skalę problemu, opierając się na swoich doświadczeniach badawczych.
Jak przedstawiają, źródła opresji szkolnej tkwią nie tylko w zachowaniach aktorów szkolnej sceny, ale także w centralizmie oświatowym, nadaktywności reorganizacyjnej i hiperlegalizmie. Na poziomie szkoły skutkuje to biurokratyzacją jej działań i brakiem wizji jej rozwoju; brakuje wielkiego celu, który szkoła ma realizować.
Jak wyjść z trudnej sytuacji Autorki pracy szukają odpowiedzi w poglądach i przemyśleniach klasyków Jacka Woronieckiego i Juliusza Payota, stawiając tezę, iż sprzyjający grunt dla opresji na różnych poziomach stanowią niedomagania w sprawowaniu władzy i nieuwzględnianie sprawy kształtowania charakteru.
Szczegóły
Tytuł: Opresja w szkoleAutor: Maria Dąbrowska-Bąk, Katarzyna Pawełek
Wydawnictwo: ŻAK Wydawnictwo Akademickie
ISBN: 9788362015740
Języki: polski
Rok wydania: 2014
Ilość stron: 324
Format: 16.6x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.522 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Dialog zamiast kar
Mind
Chory na nowotwór kompendium leczenia bólu
Medical Education
Codzienność szkoły
Nauczyciel
Nauczyciel
Impuls