Lobbing jako proces komunikacji

Astrum

  • Rok wydania: 2004
  • Format: 15.0x20.0cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
45,00 PLN
Nasza cena
41,52 PLN
Oszczędzasz 8%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 23,17 zł



Lobbing jako proces komunikacji - książka autorstwa Antoniego Benedikta - porusza niezwykle ważki temat planowanych korzyści określonych grup interesu wpływających na proces podejmowania decyzji przez decydentów, głównie polityków. W Polsce pojęcie lobbingu jest stosunkowo nowe, słabo znane i potocznie postrzegane raczej negatywnie. Między innymi i z tych powodów lobbing nie doczekał się dotychczas specjalnego opracowania na gruncie języka polskiego, a pozycja ta właśnie tę lukę wypełnia. We współczesnym świecie w niemal każdym systemie politycznym można zaobserwować samoistne organizowanie się grup interesu w celu wpływania na proces podejmowania decyzji oraz osiąganie zaplanowanych korzyści w wyniku realizacji tego wpływu. W miarę jak ludzie stają się coraz bardziej wykształceni, a wiedza i informacja są powszechnie dostępne, liczba osób dostrzegających, że na scenie narodowej, a często ponadnarodowej, zapadają decyzje mające doniosły wpływ na ich codzienne życie, niezmiernie wzrasta. To powoduje, że chcąc mieć wpływ na treść podejmowanych decyzji, pojedynczo czy też w grupie, rozpoczynają określone działania. Komunikują się ze sobą, a sposoby komunikowania się w w działaniach lobbingowych są przedmiotem badań ich przejrzystości, uczciwości. Każdy, kto interesuje się polityką, jest politykiem czy ma zamiar studiować politologię, książkę tę powinien mieć na swojej półce. Po to między innymi, by w przyszłych działaniach lobbingowych nie być posądzonym o zwykłe łapówkarstwo.

Szczegóły

Tytuł: Lobbing jako proces komunikacji
Autor: Antoni Benedikt
Wydawnictwo: Astrum
ISBN: 9788372776921
Języki: polski
Rok wydania: 2004
Ilość stron: 132
Format: 15.0x20.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.185 kg

Recenzje