Środowisko pracy jest miejscem, w którym większość ludzi spędza znaczną część swojego życia. Dla wielu z nich praca stanowi nie tylko źródło utrzymania, ale wręcz swoiste centrum życiowe. Budowanie więc prawidłowej atmosfery w miejscu pracy, wolnej od strachu i upokorzeń, w poszanowaniu dóbr osobistych stron stosunku pracy, leży w interesie nie tylko pracodawców, ale również pracowników.
W publikacji omówione zostały zagadnienia związane z mobbingiem i dyskryminacją w stosunkach pracy. Te dwa negatywne zjawiska występujące w stosunkach pracy znajdują bowiem bezpośrednie przełożenie zarówno na jakość życia pracowników, jak i sytuację ekonomiczną pracodawców. Fakt, iż mobbing lub dyskryminacja były stosowany na terenie zakładu pracy, z oczywistych przyczyn w sposób destrukcyjny wpływa na funkcjonowanie całego zakładu. Niejednokrotnie pozostali pracownicy, nie chcąc przebywać w toksycznym środowisku pracy, rezygnują z zatrudnienia i przechodzą do konkurencji. Pracodawca zatrudniając nowe osoby na ich miejsce, jest zmuszony ponosić ekonomiczne konsekwencje przeszkolenia i adaptacji nowej kadry. Wskutek wystąpienia mobbingu i dyskryminacji cierpi również wizerunek pracodawcy w oczach klientów oraz otoczenia biznesowego. Pracodawca musi liczyć się z tym, iż jego dotychczasowi partnerzy biznesowi nie będą chcieli być kojarzeni z podmiotem, który nie szanuje swoich pracowników.
W niniejszej publikacji zamieszczono nie tylko cenne uwagi praktyczne i najnowsze orzecznictwo, ale również przykładowe wzory pism procesowych oraz aktów wewnątrzzakładowych związanych z omawianą problematyką.
W publikacji omówione zostały zagadnienia związane z mobbingiem i dyskryminacją w stosunkach pracy. Te dwa negatywne zjawiska występujące w stosunkach pracy znajdują bowiem bezpośrednie przełożenie zarówno na jakość życia pracowników, jak i sytuację ekonomiczną pracodawców. Fakt, iż mobbing lub dyskryminacja były stosowany na terenie zakładu pracy, z oczywistych przyczyn w sposób destrukcyjny wpływa na funkcjonowanie całego zakładu. Niejednokrotnie pozostali pracownicy, nie chcąc przebywać w toksycznym środowisku pracy, rezygnują z zatrudnienia i przechodzą do konkurencji. Pracodawca zatrudniając nowe osoby na ich miejsce, jest zmuszony ponosić ekonomiczne konsekwencje przeszkolenia i adaptacji nowej kadry. Wskutek wystąpienia mobbingu i dyskryminacji cierpi również wizerunek pracodawcy w oczach klientów oraz otoczenia biznesowego. Pracodawca musi liczyć się z tym, iż jego dotychczasowi partnerzy biznesowi nie będą chcieli być kojarzeni z podmiotem, który nie szanuje swoich pracowników.
W niniejszej publikacji zamieszczono nie tylko cenne uwagi praktyczne i najnowsze orzecznictwo, ale również przykładowe wzory pism procesowych oraz aktów wewnątrzzakładowych związanych z omawianą problematyką.
Szczegóły
Tytuł: Mobbing i dyskryminacja w stosunkach pracy. Zagadnienia praktyczneAutor: Agnieszka Roguska-Kikoła, Magdalena Piwowarska-Reszka
Wydawnictwo: Difin
ISBN: 9788379304004
Języki: polski
Rok wydania: 2014
Ilość stron: 196
Format: 15.5 x 23.0 cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.315 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Polska sztuka ludowa
Muza
Perfumy Prowansji
Amber
Rywalki. Tom 1
Jaguar
Plantageneci
Waleczni królowie, twórcy Anglii
Waleczni królowie, twórcy Anglii
Wydawnictwo Astra
Elita
Tom II
Tom II
Jaguar
Pomnik cesarzowej Achai. Tom 4
Fabryka Słów
Państwo Hitlera
Finna