Doświadczenia gromadzone przez dziecko podczas różnorodnych interakcji z otoczeniem mogą przyczyniać się do intensywnego rozwoju, mogą mieć mierne skutki rozwojowe lub spowalniać, wygaszać czy zaburzać rozwój jednostki.
Również oddziaływania szkoły, w zależności od ich przebiegu i jakości, wspierają potencjał dziecka lub ? przeciwnie ? blokują go, ignorują, a może się nawet zdarzyć, że wyniszczają. Niniejsza książka, będąca efektem pracy kilku nastu Autorów zajmujących się badawczo pierwszymi lata mi instytucjonalnej edukacji najmłodszych, od słania te mechanizmy i cechy polskiej szkoły, które okazują się czynnikami hamującymi rozwój dzieci, ciekawość poznawczą i motywację do uczenia się. Rozpoznanie tych czynników jest podstawowym warunkiem zainicjowania sensownej zmiany edukacyjnej. [...]
Tom składa się z szesnastu tekstów należących do trzech obszarów tematycznych: (1) zagadnienia związane z polityką oświatową i działaniem rynku w obszarze wczesnej edukacji, (2) problematyka konstruowania tożsamości młodszych uczniów, (3) tworząca się w ich umysłach wiedza. Celem pracy Autorów jest refleksyjno-krytyczna rekonstrukcja założeń i skutków edukacji wczesnoszkolnej w polskim systemie oświatowym od etapu przygotowania dziecka do szkoły w placówkach przed szkolnych po przez przejście do systemu szkolnego i przez cały okres kształcenia w klasach początkowych w postaci tak zwanej integracji treści.
Szczegóły
Tytuł: (Anty)edukacja wczesnoszkolnaWydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788378501763
Języki: polski
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 494
Format: 14.5x20.5cm
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Waga: 0.54 kg
Redakcja: Klus-Stańska Dorota
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Rewolucja zielonych koktajli
Purana
Dieta bez pszenicy
Bukowy Las
Porozumienie bez przemocy
O języku serca
O języku serca
Czarna Owca
Mam twój telefon
Sonia Draga
Powtórka z miłości
Sonia Draga
Plantacja Somerset
Sonia Draga
Kobiety Maorysów
Sonia Draga