Do świadczenia gromadzone przez dziecko pod czas różnorodnych interakcji z otoczeniem mogą przyczyniać się do intensywnego rozwoju, mogą mieć mierne skutki rozwojowe lub spowalniać, wygaszać czy zaburzać rozwój jednostki.Również oddziaływania szkoły, w zależności od ich przebiegu i jakości, wspierają potencjał dziecka lub przeciwnie blokują go, ignorują, a może się nawet zdarzyć, że wyniszczają. Niniejsza książka, będąca efektem pracy kilku nastu Autorów zajmujących się badawczo pierwszymi lata mi instytucjonalnej edukacji najmłodszych, od słania te mechanizmy i cechy polskiej szkoły, które okazują się czynnikami hamującymi rozwój dzieci, ciekawość poznawczą i motywację do uczenia się. Rozpoznanie tych czynników jest podstawowym warunkiem zainicjowania sensownej zmiany edukacyjnej. [...]Tom składa się z szesnastu tekstów należących do trzech obszarów tematycznych: (1) zagadnienia związane z polityką oświatową i działaniem rynku w obszarze wczesnej edukacji, (2) problematyka konstruowania tożsamości młodszych uczniów, (3) tworząca się w ich umysłach wiedza. Celem pracy Autorów jest refleksyjno-krytyczna rekonstrukcja założeń i skutków edukacji wczesnoszkolnej w polskim systemie oświatowym od etapu przygotowania dziecka do szkoły w placówkach przed szkolnych po przez przejście do systemu szkolnego i przez cały okres kształcenia w klasach początkowych w postaci tak zwanej integracji treści.
Szczegóły
Tytuł: (Anty)edukacja wczesnoszkolnaAutor: Dorota Klus-Stańska
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788378508045
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 494
Format: 16x23,5 cm
Oprawa: broszurowa
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Barwy przeszłości
O powieściach historycznych dla dzieci i młodzieży 1939-1989
O powieściach historycznych dla dzieci i młodzieży 1939-1989
słowo/obraz terytoria
Kamienie na szaniec
Nasza Księgarnia
Współczesne związki heteroseksualne: małżeństwa (dobrowolnie bezdzietne), kohabitacje, LAT
ŻAK Wydawnictwo Akademickie
Zbuntowane dzieci. Ocena terapeutyczna oraz program pracy z rodzicami. Podręcznik
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego