ABC pedagoga specjalnego Razem łatwiej
Nowe doświadczenia

Impuls

  • Rok wydania: 2016
  • Format: 16.0x23.5cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
30,00 PLN
Nasza cena
22,30 PLN



Książka została poszerzona, uzupełniona i podzielona na osiem części. W pierwszej obok krótkiej charakterystyki upośledzenia umysłowego zawarto najczęściej spotykane przyczyny trudności w uczeniu się, nakreślono edukację dzieci z niepełnosprawnością w szkole masowej, zapoznając tym samym Czytelników z ideą klas integracyjnych, założeniami i warunkami dobrej integracji. Pisząc o klasach integracyjnych, nie sposób podzielić się wszystkimi spostrzeżeniami związanymi z pracą w tego typu oddziałach, dlatego też wybrano te aspekty, na które zdaniem Autorki każdy pedagog specjalny w swojej pracy powinien zwrócić uwagę (jak kwestia doboru dzieci do klas integracyjnych, ocenianie uczniów niepełnosprawnych czy też rola pracy w grupach). Część druga została poświęcona organizowaniu i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem. Część trzecia to opis celów i zadań rewalidacji indywidualnej wraz z ramowym programem rewalidacji, a także zbiór wskazówek przydatnych w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością na tego typu zajęciach. W części czwartej zamieszczono przykładowe ćwiczenia zgodne z podanym wcześniej ramowym programem, które z powodzeniem można wykorzystać na zajęciach rewalidacji indywidualnej. Część piąta określa zakres czynności i uprawnienia pedagoga specjalnego pracującego w klasie integracyjnej, jego prawa i obowiązki. Część szósta natomiast zawiera przykładowe opracowania, które w mniejszym bądź większym stopniu towarzyszą pedagogom specjalnym w ich pracy. Wybrano te opracowania, które jak wiadomo Autorce sprawiają, szczególnie studentom oraz młodym nauczycielom, najwięcej trudności między innymi opracowanie konspektu, indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego, rozkładu materiału oraz oceny opisowej. W części siódmej zaprezentowano opis i analizę przypadku uczniów z niepełnosprawnościami. Wśród nich znalazł się uczeń z zespołem Aspergera, uczeń z zespołem Downa oraz uczeń niedowidzący. Ostatnia część zawiera wybrane programy wspomagające rozwój uczniów. Program dla ucznia z nadpobudliwością/nadruchliwością, program dla ucznia z niepełnosprawnością sprzężoną autyzmem i niedosłuchem oraz program dla ucznia z obustronnym niedosłuchem. Polecamy!

Szczegóły

Tytuł: ABC pedagoga specjalnego Razem łatwiej
Podtytuł: Nowe doświadczenia
Autor: Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788378508069
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 253
Format: 16.0x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.388 kg

Recenzje