Za sprawą debiutanckiego albumu Kill Em All z 1983 roku Metallikę okrzyknięto najszybszym i najcięższym zespołem metalowym na Ziemi. Trzy lata później, przełomowy album Master Of Puppets sprzedał się w nakładzie miliona egzemplarzy bez promocji singlowej, bez teledysku, ani bez żadnego wsparcia mainstreamowego radia czy telewizji, sprawiając, że kwartet z Bay Area stał się najważniejszym zespołem dekady. Gdy w 1991 roku ukazał się piąty, niezatytułowany album powszechnie nazywany Czarnym Albumem ta bezkompromisowa i niezależna grupa stała się międzynarodową gwiazdą.
Ale nawet gdy Metallica poruszyła tektonicznymi płytami, na których opierała się muzyka popularna, jej fani byli jej wierni z takim oddaniem, które zadziwiało nawet w świecie nowoczesnego metalu. Mając w pamięci bezwzględne oddanie fanów, zespół wykorzystał europejską trasę z lata 1993, by wydać niezwykle bezczelną deklarację. Znalazła się ona na czarnych podkoszulkach, które można było nabyć 5 czerwca w punktach z pamiątkami, rozstawionymi w miejscu koncertu. Na przedzie widniały oblicza czterech muzyków zespołu, każdy z nich miał skrzyżowane ramiona, co przywodziło na myśl wizerunek flagi pirackiego okrętu. Ale to słowa umieszone z tyłu tak naprawdę przyciągały uwagę:
Narodziny. Szkoła. Metallica. Śmierć.
Ktoś mógł próbować zastąpić trzecie z tych czterech słów nazwą innego zespołu, ale liczba grup, które miały prawo twierdzić, że życie składa się tylko z tych czterech elementów, z których tylko jeden jest kwestią wyboru, była niezmiernie mała. Może The Clash. Pewnie Nirvana. Z pewnością The Grateful Dead. Różnica polega na tym, że te zespoły już nie istnieją, ich reputacja nabrała połysku za sprawą nostalgii. Metallica zaś wydała taką deklarację nie tylko w czasie teraźniejszym, ale też w momencie, gdy nie brzmiała ona niemądrze. Robiąc to, zespół wyniósł sam siebie, nie umniejszając swojej publiczności. Zamiast zabrzmieć arogancko, Metallica wykazała się empatią. To deklaracja z typowymi dla zespołu tupetem i werwą. Dwie dekady później zespół wciąż może wygłosić podobną deklarację. A to jest historia tej niezwykłej grupy.
Paul Brannigan i Ian Winwood to dwaj czołowi brytyjscy dziennikarze muzyczni. Brannigan jest redaktorem portalu TeamRock.com, a także autorem bestsellerowej według Sunday Times biografii Davea Grohla Oto moje (po)wołanie. Winwood zaś pisze dla magazynów Rolling Stone, Guardian, MOJO, Kerrang!, NME, a także współpracuje z BBC.
Pierwszy tom biografii Metalliki ukazał się na Zachodzie w 2013 roku, spotykając się z entuzjastycznym przyjęciem. Sunday Times, NME i Independent uznały go za muzyczną książkę roku.
Kraj produkcji: Polska
Producent:
Wydawnictwo Vesper Sp.z o.o.
Gdyńska 30 A
62-004 Czerwonak (Polska)
tel: 618686795
email: handlowy@inrock.pl
Szczegóły
Tytuł: Metallica Tom 2 1991-2015 Prosto w czerńAutor: Paul Brannigan, Ian Winwood
Wydawnictwo: In Rock
ISBN: 9788364373169
Liczba tomów: 2
Numer tomu: 2
Tytuł tomu: Prosto w czerń
Język oryginału: angielski
Tłumacz: Filipowski Robert
Języki: polski
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 284
Format: 14.5x20.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.365 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Naklejki Sticker BOO silver kotki II MIX
Sticker Boo
Naklejki Sticker BOO silver misie
mix
mix
Sticker Boo
Naklejki A ozdobne Motyle
Susy Card
Naklejki A ozdobne Słoneczniki/Pszczółki
Susy Card
Naklejki A ozdobne Urodziny/Sowy
Herlitz
Naklejki świąteczne dedykacje
Russell