Tutoring jako metoda edukacji spersonalizowanej, traktująca rozwój podopiecznego holistycznie, staje się coraz bardziej popularna. W opinii jej prekursorów oraz praktyków jest ona szansą na powrót do źródeł edukacji i odnowienie relacji mistrz-uczeń. Metoda ta, oparta na personalizmie, klasycznej koncepcji cnót i osiągnięciach psychologii pozytywnej oraz wyposażona w nowoczesne narzędzia edukacyjne, pozwala odkrywać pełnię potencjału podopiecznego, by mógł on wykorzystywać swoje talenty i mocne strony dla dobra własnego i innych. Niewątpliwym walorem tej książki jest jej kompleksowość: autorzy kładą nacisk zarówno na wnikliwy opis teoretycznych podstaw metody, jak i na konkretne przykłady jej zastosowania. Treść książki obejmuje:
- definicję tutoringu, teorię, źródła i założenia tej metody,
- opis procesu stawania się tutorem,
- kwestie wdrożeniowe, w tym pozyskiwanie środków na wprowadzenie tutoringu,
- omówienie funkcjonowania tutoringu uwzględniające różnorodność jego zastosowań i celów w po szczególnych obszarach edukacji - w szkole, na uczelni i w edukacji nieformalnej, np. w organizacjach pozarządowych,
- studia przypadków - opisy funkcjonowania tutoringu w różnych instytucjach,
- wywiady z praktykami tutoringu.
Publikacja stanowi kompleksowe źródło wiedzy o tej metodzie oraz znakomitą inspirację do jej sto sowania i wdrażania. Adresatami książki są osoby interesujące się edukacją w szkole i na uczelni oraz edukacją nieformalną i rozwojem osobistym.
- definicję tutoringu, teorię, źródła i założenia tej metody,
- opis procesu stawania się tutorem,
- kwestie wdrożeniowe, w tym pozyskiwanie środków na wprowadzenie tutoringu,
- omówienie funkcjonowania tutoringu uwzględniające różnorodność jego zastosowań i celów w po szczególnych obszarach edukacji - w szkole, na uczelni i w edukacji nieformalnej, np. w organizacjach pozarządowych,
- studia przypadków - opisy funkcjonowania tutoringu w różnych instytucjach,
- wywiady z praktykami tutoringu.
Publikacja stanowi kompleksowe źródło wiedzy o tej metodzie oraz znakomitą inspirację do jej sto sowania i wdrażania. Adresatami książki są osoby interesujące się edukacją w szkole i na uczelni oraz edukacją nieformalną i rozwojem osobistym.
Szczegóły
Tytuł: Tutoring.Podtytuł: Teoria, praktyka, studia przypadków
Autor: Czekierda Piotr, Fingas Bartosz, Szala Marcin
Wydawnictwo: Wolters Kluwer
ISBN: 9788326481697
Języki: polski
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 336
Format: 16.7x23.9cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.488 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Zapominalski tatuś
Skrzat
Tutoring jako spotkanie
Wolters Kluwer
Słownictwo gwary miejskiej Poznania w ujęciu tematycznym
Nauka i Innowacje
Królowe Mogadiszu
Czarne
Krótka historia pijaństwa
Dolnośląskie