Książka jest przeznaczona dla osób, które prowadzą szkolne hospitacje lub są im poddawane.
Podstawowym założeniem autora jest wykazanie możliwości skutecznego wspierania rozwoju nauczycieli na skutek dobrze zaplanowanych i umiejętnie prowadzonych spotkań, towarzyszących wieloaspektowemu oglądowi ich pracy. Stąd poszczególne części książki dotyczą takich kwestii, jak: celowość i istota informacji zwrotnej w procesie hospitacji, optymalne narzędzia oraz procedury hospitowania, przydatność hospitacji do planowania indywidualnego rozwoju nauczycieli oraz do projektowania rozwoju szkoły.
Hospitacja jest tym elementem życia szkoły, którego nie lubią ani nauczyciele, ani dyrektorzy, a najbardziej zainteresowani są nim jedynie uczniowie, którzy liczą na dobrą ocenę za niewielką nawet aktywność. Tymczasem hospitacja może być jednym z ważniejszych źródeł informacji na temat potrzeb i możliwości poszczególnych nauczycieli, w tym także ich wkładu w rozwój szkoły. Dobrze zaplanowane i przeprowadzone hospitacje mogą przynieść korzyści wszystkim podmiotom w nich uczestniczącym. Nauczyciele uzyskują informację na temat wartości swojej pracy. Dyrekcja jest w pełni świadoma potencjału swojego zespołu i w sposób optymalny może planować zadania dla swoich nauczycieli. Uczniowie są coraz lepiej uczeni, a co za tym idzie łatwiej im osiągać sukcesy i przyjemniej uczęszczać na zajęcia szkolne.
Podstawowym założeniem autora jest wykazanie możliwości skutecznego wspierania rozwoju nauczycieli na skutek dobrze zaplanowanych i umiejętnie prowadzonych spotkań, towarzyszących wieloaspektowemu oglądowi ich pracy. Stąd poszczególne części książki dotyczą takich kwestii, jak: celowość i istota informacji zwrotnej w procesie hospitacji, optymalne narzędzia oraz procedury hospitowania, przydatność hospitacji do planowania indywidualnego rozwoju nauczycieli oraz do projektowania rozwoju szkoły.
Hospitacja jest tym elementem życia szkoły, którego nie lubią ani nauczyciele, ani dyrektorzy, a najbardziej zainteresowani są nim jedynie uczniowie, którzy liczą na dobrą ocenę za niewielką nawet aktywność. Tymczasem hospitacja może być jednym z ważniejszych źródeł informacji na temat potrzeb i możliwości poszczególnych nauczycieli, w tym także ich wkładu w rozwój szkoły. Dobrze zaplanowane i przeprowadzone hospitacje mogą przynieść korzyści wszystkim podmiotom w nich uczestniczącym. Nauczyciele uzyskują informację na temat wartości swojej pracy. Dyrekcja jest w pełni świadoma potencjału swojego zespołu i w sposób optymalny może planować zadania dla swoich nauczycieli. Uczniowie są coraz lepiej uczeni, a co za tym idzie łatwiej im osiągać sukcesy i przyjemniej uczęszczać na zajęcia szkolne.
Szczegóły
Tytuł: Hospitacja może być przydatnaAutor: Kordziński Jarosław
Wydawnictwo: WSiP
Seria: BIBLIOTECZKA DOBREGO NAUCZYCIELA
Kod paskowy: 9788302090929
ISBN: 8302090921
Kategoria: Podręczniki
Podręczniki dla nauczycieli - metodyka » Nauczyciele szkoły podstawowej
Podręczniki dla nauczycieli - metodyka » Nauczyciele gimnazjum
Podręczniki dla nauczycieli - metodyka » Nauczyciele szkoły średniej
Przedmiot: Przedmioty zawodowe
Typ: Poradnik metodyczny
Języki: polski
Rok wydania: 2012
Ilość stron: 40
Format: 14.5x20.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.06 kg