Shadery Zaawansowane programowanie w GLSL

Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Rok wydania: 2015
  • Format: 16.5x23.5cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
69,00 PLN
Nasza cena
65,98 PLN
Oszczędzasz 5%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł



Programowanie procesorów graficznych (GPU) staje się coraz popularniejsze. Dzieje się tak przede wszystkim z powodu dynamicznie rozwijającego się rynku gier i zapotrzebowania na deweloperów w tej dziedzinie, ale również z powodu wysokich możliwości obliczeniowych dostarczanych przez te układy. Shadery (programy wykonywane przez GPU) w przeciągu kilku ostatnich lat znacząco się rozwinęły. Aktualnie w OpenGL 4.5 dostępnych jest ich sześć, co jest znacznym wzrostem w stosunku do dwóch, w nadal wszechobecnym, choć archaicznym już OpenGL 2.1. Są one wykorzystywane głównie do zadań związanych z odwzorowywaniem fizycznych własności świata w celu wyświetlania realistycznej grafiki trójwymiarowej, ale także coraz częściej do rozwiązywania bardziej ogólnych problemów natury matematycznej i algorytmicznej. Książka ta zawiera wyczerpujący opis języka programowania shaderów GLSL w wersji 4.50. Stanowi ona niezbędnik dla każdego kto zamierza szybko odnaleźć się w nowoczesnej grafice trójwymiarowej. Dowiesz się ? Czym są shadery ? Jak wygląda architektura współczesnego GPU i jakie ma ona znaczenie od strony programistycznej ? Jak programować potok renderujący ? Na czym polega i jak działa teselacja ? Czym jest i jak programuje się shader obliczeniowy (ang. compute shader) Powinieneś znać ? API OpenGL w stopniu przynajmniej podstawowym Matematyczne podstawy grafiki trójwymiarowej

Szczegóły

Tytuł: Shadery Zaawansowane programowanie w GLSL
Autor: Karol Sobiesiak, Piotr Sydow
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN: 9788301181994
Języki: polski
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 343
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.566 kg

Recenzje