Programowanie procesorów graficznych (GPU) staje się coraz popularniejsze. Dzieje się tak przede wszystkim z powodu dynamicznie rozwijającego się rynku gier i zapotrzebowania
na deweloperów w tej dziedzinie, ale również z powodu wysokich możliwości obliczeniowych dostarczanych przez te układy.
Shadery (programy wykonywane przez GPU) w przeciągu kilku ostatnich lat znacząco się rozwinęły. Aktualnie w OpenGL 4.5 dostępnych jest ich sześć, co jest znacznym wzrostem
w stosunku do dwóch, w nadal wszechobecnym, choć archaicznym już OpenGL 2.1. Są one wykorzystywane głównie do zadań związanych z odwzorowywaniem fizycznych własności świata w celu wyświetlania realistycznej grafiki trójwymiarowej, ale także coraz częściej
do rozwiązywania bardziej ogólnych problemów natury matematycznej i algorytmicznej.
Książka ta zawiera wyczerpujący opis języka programowania shaderów GLSL w wersji 4.50. Stanowi ona niezbędnik dla każdego kto zamierza szybko odnaleźć się w nowoczesnej grafice trójwymiarowej.
Dowiesz się
? Czym są shadery
? Jak wygląda architektura współczesnego GPU i jakie ma ona znaczenie od strony programistycznej
? Jak programować potok renderujący
? Na czym polega i jak działa teselacja
? Czym jest i jak programuje się shader obliczeniowy (ang. compute shader)
Powinieneś znać
? API OpenGL w stopniu przynajmniej podstawowym
Matematyczne podstawy grafiki trójwymiarowej
Szczegóły
Tytuł: Shadery Zaawansowane programowanie w GLSLAutor: Karol Sobiesiak, Piotr Sydow
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN: 9788301181994
Języki: polski
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 343
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.566 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Diety w różnych chorobach
Emillia
Najpiękniejsze baśnie H.Ch.Andersena
Publicat
Nocny lot
Olesiejuk
Gdzie ci mężczyźni?
Wydawnictwo Naukowe PWN
Inteligentne systemy e-leamingowe wykorzystujące ontologie typu word.net
Wydawnictwo Naukowe UAM