Kulisy biznesowego savoir-vivreu
Cyceron mawiał, że człowieka czynią maniery i charakter. Miał rację, jednak z tym zastrzeżeniem, że charakteru napotkanej osoby nie odkryjemy po pierwszym spotkaniu, rozmowie czy wymianie kilku listów. Trzeba miesięcy, czasem lat, by kogoś naprawdę poznać. Tymczasem umysł lubi generalizować i wydawać szybkie osądy. Tu z pomocą przychodzi pewien z góry ustalony kodeks zachowań, zwany dobrymi manierami. Stosowanie się do zasad savoir-vivreu czyni z nas osoby cywilizowane i kulturalne. Także w biznesie.
Reguł grzeczności pomocnych w zwykłych, codziennych sytuacjach uczymy się w młodości, zwykle od rodziny, w szkole, czasem od innych dorosłych. Wiemy, komu należy ustąpić miejsca w autobusie, jak używać słów proszę, przepraszam i dziękuję, z której strony talerza kłaść nóż, a z której widelec. Z tymi podstawowymi umiejętnościami wkraczamy w świat ludzi pracujących... i zaczynają się pytania. Kto pierwszy podaje rękę: osoba wyższa stopniem czy kobieta Co należy zrobić z otrzymaną wizytówką, by okazać szacunek rozmówcy Jak rozpoczyna się list biznesowy Czy wypada omawiać służbowe problemy przez telefon, podczas podróży pociągiem
Drugie wydanie książki Etykieta w biznesie uzupełnione zostało o rozdział poświęcony regułom zachowania w podróży służbowej.
Szczegóły
Tytuł: Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik savoir-vivreuAutor: Jarczyński Adam
Wydawnictwo: Helion
ISBN: 9788324683536
Języki: polski
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 248
Format: 14.0x20.8
Oprawa: Miękka
Waga: 0.46 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Świat zwierząt
SBM
Wina
W.A.B.
Ene, due, śmierć
Czwarta Strona
Targuj się Zen negocjacji
Akademia Internetu
Powiedz, panno, gdzie ty śpisz
Czwarta Strona
Targuj się Zen negocjacji
(Audiobook)
Akademia Internetu
Krucyfiks
Sonia Draga