Głównym celem podręcznika jest udzielenie czytelnikowi pomocy w wyrażaniu i analizowaniu codziennych doświadczeń. Może służyć wszystkim pragnącym zdystansować się od moralnego zamętu, który charakteryzuje współczesny świat. Stanowi także pomoc dla nauczycieli i rodziców wszelkich wychowawców, którzy potrzebują ugruntować swoje myślenie o dobru i złu.
Struktura podręcznika próbuje odzwierciedlić rozwój myślenia moralnego od głównych, moralnych doświadczeń osobistych, poprzez powstającą refleksję, analizę i systematyzację, aż do czerpania z filozoficznego dziedzictwa ludzkości. Zagadnienia tematyczne: analiza doświadczenia zła jako stymulatora myślenia moralnego, wartości i postawy człowieka wobec nich, problem odpowiedzialności,
język w komunikacji z innymi,
próba uzasadnienia funkcjonujących norm i wartości moralnych,
omówienie spuścizny filozoficznej dotyczącej etycznego wymiaru życia człowieka,
rozważania na temat wybranych problemów etycznych współczesnego świata (rozwój dyskursywnego myślenia).
Najnowsze wydanie podręcznika zostało dostosowane do wieloletniego użytku.
Szczegóły
Tytuł: Odkrywamy na nowo Etyka Podręcznik Zakres podstawowyPodtytuł: Szkoła ponadgimnazjalna
Autor: Kołodziński Paweł, Kapiszewski Jakub
Wydawnictwo: Operon
Seria: Odkrywamy na nowo
ISBN: 9788378790723
Kategoria: Podręczniki
MEN: 408/2011
Przedmiot: Inne
Typ: Podręcznik
Języki: polski
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 328
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.44 kg