Niniejsza publikacja powstała z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Publikacja może mieć zastosowanie w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych oraz jako narzędzie diagnostyczne umożliwiające określenie deficytów i trudności ucznia oraz pozwalające na ustalenie planu terapii. Karty pracy mogą również posłużyć rodzicom do pracy z dziećmi w domu. Rozumienie elementarnych pojęć matematycznych jest niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania dziecka w środowisku, rozwoju jego funkcji poznawczych oraz kształtowania samodzielnego myślenia logicznego. U uczniów z niepełnosprawnością intelektualną dokonywanie analizy i syntezy, klasyfikowanie, wykrywanie różnic i podobieństw oraz orientacja w stosunkach przestrzennych są zaburzone i wymagają szczególnej konkretyzacji oraz ćwiczeń. Karty pracy (część 1) zawierają zadania dotyczące elementarnych pojęć matematycznych w zakresie:
1. umiejętności wyodrębniania zbiorów;
2. orientacji w stosunkach przestrzennych (orientacji w schemacie ciała, sytuowania przedmiotów w przestrzeni);
3. wyodrębniania cech wielkościowych i ich porównywania;
4. rozpoznawania figur geometrycznych (odróżnianie i nazywanie podstawowych figur, układanie figur według podanego wzoru, rysowanie i kreślenie figur, rozpoznawanie figur w otoczeniu).
Szczegóły
Tytuł: Matematyka Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną Część 1Autor: Agnieszka Borowska-Kociemba, Małgorzata Krukowska
Wydawnictwo: Harmonia
ISBN: 9788380800021
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 96
Format: 21.5x30.5cm
Oprawa: Kartonowa
Waga: 0.612 kg