Aborygeni i konsumenci
O kibicowskiej wspólnocie komercjalizacji futbolu i stadionowym apartheidzie

IFiS PAN

  • Rok wydania: 2015
  • Format: 15.0x23.5cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
31,50 PLN
Nasza cena
21,51 PLN
Oszczędzasz 32%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł



Od końca lat osiemdziesiątych XX wieku futbol w Europie przechodzi głębokie przemiany w wymiarze ekonomiczno-politycznym oraz społeczno-kulturowym, których fascynującą złożoność przybliża ciekawa, a przy tym krytyczna książka autorstwa moich polskich kolegów. Lektura Aborygenów i konsumentów nie tylko pozwala zrozumieć istotę oraz szczególny charakter przeobrażeń zachodzących w europejskim futbolu, ale również ulokować w ich kontekście przemiany zachodzące w polskiej piłce nożnej. Transformacja europejskiej piłki jest procesem niezwykle złożonym i w jego obrębie można wyodrębnić szereg zjawisk społecznych, których analiza pozwala pełniej oddać oblicze tych przemian. [] postępująca komercjalizacja futbolu napotyka również zainteresowanie, ale i krytykę ze strony ludzi nauki, badaczy, ale również dziennikarzy. To oni są w stanie najlepiej wskazać i ujawnić polityczne, ekonomiczne oraz społeczno-kulturowe procesy kierujące współczesnym futbolem, a przede wszystkim demaskować ich negatywny wpływ na społeczność i kulturę lokalną. Książka Aborygeni i konsumenci jest wspaniałym przykładem tego, jak nauka może pomóc w zrozumieniu złożoności zjawisk oraz procesów zachodzących we współczesnym futbolu. Richard Giulianotti

Szczegóły

Tytuł: Aborygeni i konsumenci
Podtytuł: O kibicowskiej wspólnocie komercjalizacji futbolu i stadionowym apartheidzie
Autor: Antonowicz Dominik, Kossakowski Radosław, Szlendak Tomasz
Wydawnictwo: IFiS PAN
ISBN: 9788376831039
Języki: polski
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 322
Format: 15.0x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.464 kg

Recenzje