Organizacje nieustannie starają się osiągać lepsze wyniki mniejszym nakładem środków, a w związku z tym coraz częściej sięgają po metodologię lean, opartą na tych samych zasadach, dzięki którym po drugiej wojnie światowej udało się zrewolucjonizować japoński przemysł. Sekretem filozofii lean jest kompleksowe podejście do zarządzania, istotnie różne od tego nauczanego w szkołach biznesowych. W rezultacie rzadko zdarza się, aby działania prowadzone w duchu lean podejmowane były przez przedstawicieli najwyższego kierownictwa, przez co rzadko skutkują one trwałymi zmianami.
Niniejsza książka ukazuje prawdziwy potencjał metodologii lean dzięki obszernym wywiadom z dyrektorami generalnymi, którzy nie ograniczyli się wyłącznie do przyjęcia nowych narzędzi, a zaprowadzili ogólnokorporacyjny system zarządzania zgodny z filozofią lean. Autor rozmawiał z 28 gwiazdami zarządzania wywodzącymi się z najróżniejszych organizacji, takich jak globalne firmy produkcyjne Ingersoll-Rand i Barry-Wehmiller, ikony branży ochrony zdrowia Thedacare i Virgina Mason, stany Connecticut czy Waszyngton czy legendy historyczne takie jak Wiremold.
Dyrektorzy generalni własnymi słowami opisują, w jaki sposób wdrażali filozofię lean w celu osiągnięcia zrównoważonych wyników finansowych, upełnomocnienia i zmotywowania podwładnych, przełamania wewnętrznych kominów organizacyjnych oraz budowania trwałych relacji z klientami i dostawcami. Ich relacje stanowią prawdziwy skarbiec praktycznych porad dotyczących:
przewodzenia ludziom i ich upełnomocnianie,
budowania zaufania i przejrzystości
uzgadniania decyzji strategicznych z codzienną działalnością operacyjną,
kształtowania ogólnoorganizacyjnej kultury sprzyjającej bezpieczeństwu i jakości,
budowania organizacji uczącej się.
W przemyślny, a czasem wręcz brutalny sposób wspomniani tu liderzy rozprawiają się z wieloma tradycyjnymi świętymi krowami biznesu, takimi jak rachunek kosztów normatywnych, zarządzanie hierarchiczne czy dzisiejsza obsesja na punkcie danych i komputerów. Kreślą też mapę drogową dla wszystkich przedsiębiorstw dążących do doskonałości.
Jacob Stoller jest dziennikarzem i moderatorem, specjalizującym się w komunikacji między ekspertami a laikami w takich dziedzinach jak zarządzanie zgodne z metodologią lean, IT, rachunkowość czy projektowanie.
Szczegóły
Tytuł: Lean CEOPodtytuł: W drodze do doskonałości
Autor: Jacob Stoller
Wydawnictwo: MT Biznes
ISBN: 9788380870154
Tytuł oryginału: The Lean Ceo Leading the Way to World-Class Excellence
Języki: polski
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 350
Format: 16.0x24.0cm
Oprawa: Twarda
Waga: 0.776 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Piaskowy Wilk
wyd. 2021
wyd. 2021
Zakamarki
Tajemnica szkoły
Zakamarki
Big Data w przemyśle
Jak wykorzystać analizę danych do optymalizacji kosztów procesów?
Jak wykorzystać analizę danych do optymalizacji kosztów procesów?
Wydawnictwo Naukowe PWN
Rewolucja Six Sigma
MT Biznes